Helgen

I fredags hjälpte jag och syster till med att köra in en bil till stan. Ovant men kul att köra bilar man inte kört förut :) Tur att det var relativt bra väglag också. Sen på eftermiddagen började min otur... Först en varukorg på Kvantum som lyckades få sådan snedvikt så alla varor höll på att hamna på golvet. Sen drygt en kvarts kämpande i mörker med att fylla på luft i bilens tomma däck. Tog evigheter och ena däcker krånglade som fan rent ut sagt.

Sen fanns det självklart ingen parkering där jag brukar ställa bilen så fick ställa den på ett annat ställe. Självklart fanns det en enda ledig ficka som var helt översnöad. Körde fast tre gånger innan jag kom in i den... Fick försöka sparka unden snön med fötterna så fick köra under halva benen under bilen... Gah! Hade velat ha en skyffel då... Sen fick vi världens segaste kött när vi lagade mat också. Självklart.

Lördagen blev bättre trots halv snöstorm. Hälsade på mina föräldrar och lyckades tajma in både mat och fika :) Trevligt! Sen hem och skotta fram bilen och sen fixa oss i ordning innan middag hos svärmor. Trevligt där också! Hade turen att få skjuts både dit och hem också ;)

Idag har det varit lugnt. Har börjat skriva in alla kurslitteraturböcker och packat ner dem i en kartong. Ska skicka ner dem i källaren men vill ha koll på vilka jag har. Har även äntligen tagit ner julgardinerna i köket och fått upp lite annat :) Sen tvättstuga i tre timmar... Jippie!

Nu ligger sambon redan och sover.
Imorgon börjar han sitt nygamla jobb. Ovant att han ska vara på jobbet redan vid 6, han brukar ju åka vid halv 9 ungefär. Har en känsla av att jag kommer sova ganska så lätt i natt och vakna av hans klocka runt 5 eftersom båda blir nervösa att han ska försova sig. Det får ju liksom inte hända första dagen...

Jaha, detta blev visst en hel uppsats.
Det var ju inte riktigt meningen... Har faktiskt tagit lite bilder som jag tänkt lägga upp men orkar inte just nu. Känner att jag också behöver sova lite. Imorn kickar vi igång nya kursen, sista kursen innan C-uppsatsen vilket alltså innebär att det är näst sista kursen under utbildningen. Läskigt ;) Nu ska jag göra sambon sällskap i sängen, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Annica

TAck, men denna vecka var det 1 kg upp ;( Fast det gör ändå inte så mkt. Hur går det för dig?



Ps. var gärna med i min tävling. Kram på dig!

2010-02-24 @ 09:43:01
URL: http://mukisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0