Veckan :)

Lite kort info om min vecka som varit. I måndags var jag äntligen på bio och såg "Mamma Mia" :) Med mamma och pappa! :) De som inte varit på bio på åratal :p Så det var kul :)
Sen i torsdags så var min kära vän Tove och hennes pojkvän Ambjörn här hemma och hälsade på :) Lite synd att Andréas jobbade men jag fick ju träffa dem i alla fall och det var det viktigaste ;) Nu sticker de snart norrut igen och så dröjer det väl ända till jul innan vi ses igen :(
Var på stan med mamma en sväng sen på kvällen och lämnade in mina örhängen som nu gått sönder för andra gången. Den här gången fick jag äntligen ett par nya istället :)

I fredags var det lugnt, träffade Marlene så vi körde ett race och kikade in kläder. Hon kunde köpa men inte jag, får vänta tills nästa lön innan det blir något :p Blev ruskigt irriterade på att jag missade ett "Från" på en jäkla REA-skylt, snacka om att förhoppningarna om ett par sjukt snygga jeans till ett sjukt bra pris grusades ordentligt!
Åkte ut till stugan på kvällen och sov vilket var hur mysigt som helst :) Blev lite småsur för att jag missade älgkon med sina kalvar som var där och åt äpplen precis innan jag kom :p

Igår var jag kvar ute i stugan på dagen, läste ut det sista i Jonas Gardells bok "Jenny", den serien med böcker måste läsas! Så jäkla bra! Drog ut på det sista i boken för att jag inte ville att den skulle ta slut ;p
På kvällen blev det mat hos systern S och hennes sambo M, hela familjen var bjuden :) Trist att inte Andréas följde med :/ Vi åt i alla fall varma mackor med relativt nyplockade kantareller. Jag är inte jätteförtjust i svamp men det var faktiskt gott :)
Sen drog jag vidare hem till Anna där Marika och Emmi också var. Anna ska ju eventuellt flytta till Göteborg nu så vi ville ses innan dess. Vi snackade en hel del om allt mellan himmel och jord plus att vi spelade "Med andra ord" :) Jag och Anna förlorade :p

Idag har jag jobbat, sista passet på en månad nu. Av de 6 passen jag skrev upp mig på fick jag ett som är en vardag och tre timmar långt, det ger inte mycket men förhoppningsvis blir det något mer sen. Hoppas bara på att det funkar med skolan och allt läsande.
Andréas kollar på film just nu så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på :s Kanske ringa Marika och promenera dit och hämta lite böcker till skolan? Något hittar jag väl på i alla fall :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0