Ny bekantskap

I torsdags efter skola och simning träffade jag en klasskompis. Så jätteny bekantskap kanske det inte var, vi har ju gått i samma klass i ett år nu men man umgås ändå inte mycket med de i de andra grupperna tyvärr. Så jag och M är lika gamla och bor 2 minuter ifrån varandra så vi bestämde att vi skulle hitta på något. Jag gillar att umgås med nya människor :) Det tar ett tag innan man blir riktiga vänner men det är alltid kul med många människor runt omkring sig :) Vi åkte ner till stan och tog en fika, vi var tvungna att testa dumlemazariner och de var faktiskt riktigt goda :) Gick en sväng på stan också, hittade lite grejer jag blev lite sugen på att shoppa. Hade ju bestämt mig för att äntligen köpa de där jeansen på JC för 750 :- eftersom jag fick rätt bra lön den här månaden. Sälvklart var det slut när jag nu väl hade bestämt mig. Åh, vad sur jag blir, ville ju verkligen ha dem! Kan lova er att de var hur snygga som helst... Jaja, åter till mig och M, vi åkte hem till oss och praade lite sen, komiskt hur mycket man har gemensamt ibland :) Hade en mycket trevligt kväll och jag hoppas på fler sådana :)

Seminariet förresten gick bra. Danskan pratade hela tiden så att delta aktivt var en omöjlighet. Hon läste upp våra diskussionsfrågor och besvarade dem sen själv. På slutet fick vi prata lite själva men det var inte mycket. Måste säga att jag hörde bättre vad hon sa den här gången :) Dock tror jag att hon missuppfattade varenda fråga, i alla fall missuppfattade hon båda mina.

Simningen då. Lyckades självklart hamna mitt i pensionärsstimmet. Vi var 7 stycken på två banor vilket alltså var rätt trångt. Fick simma saktare än jag brukar så det tog lite extra tid men är glad att jag inte struntade i det i alla fall. Jag var faktiskt på god väg att ge upp och åka hem istället :p

Igår var det jobb och sen åkte jag hem till Andréas mamma. Hon och hennes man kom hem från Grekland nämligen. Andréas hade lagat mat åt dem och städat hela huset, ruskigt snällt :) Jag fick en kanonfin klocka av dem också :) Var en bra dag. Kändes faktiskt riktigt kul att jobba :) Idag är jag ledig men imorn blir det jobb igen. Ska fortsätta plugga nu tror jag :p Blev längre inlägg än planerat men nu ska jag sluta skriva :p

Ciao sålänge :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0