Första reparationen

Nu är första reparationen gjord på nya bilen. Frågan är bara varför något alltid ska strula? Kändes motiverande att gå upp klockan 6 för att åka och lämna bilen på verkstaden, jag lovar... Sen hade jag ont i magen hela förmiddagen för att jag trodde att reparationen skulle tömma hela mitt konto.

När något gör att bilen inte startar kopplar jag ihop det med motorn och den kopplar jag ihop med stora pengar. Tji fick jag. Vi fick (troligtvis) problemet löst på ett enkelt sätt, kontakten till airbaglampan omkopplad och ventilkåpspackningen byttes ut. För 900 kr! Positiv överraskning :) Skulle problemet med svåra starter och ojämn tomgång fortgå så borde det bli billigt att laga ändå :)

Skulle pluggat massa idag
men Andréas lillebror kom hit i eftermiddag så blev inte så mycket gjort. Får skjuta upp det till imorn, fira in helgen med organisation och intersektionalitet, finns det något bättre? ;) Ska träffa min handledare till praktiken imorgon förmiddag så ska förbereda mig lite till det nu, skriva ut lite papper och läsa igenom dem och så vidare. Sen dags att krypa till sängs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0