Påverkad av dagen

Dagens föreläsningar var ganska tunga. Den första handlade om barn med intellektuella funktionshinder i Indien. En man som jobbar med dem där höll föreläsningen för oss. Fruktansvärt vilka förhållanden de lever under! Fick ont i magen när han berättade om vissa händelser.

Den andra hölls av en kvinna som vuxit upp med en utvecklingsstörd mamma.
Trots att det fanns många ljusglimtar i hennes barndom måste stora delar av den varit fruktansvärd att uppleva. Utan stöd och hjälp! Idag verkade hon fruktansvärt stark och tillfreds med sitt liv, trots sin barndom, vilket kändes bra.

Ibland undrar jag om jag valt rätt? Hela dagen idag kändes tung och ledsam. Det är viktiga saker vi pratar om här och ibland undrar jag hur folk orkar jobba med detta när ramar ofta försvårar arbetet? I och för sig så känner jag ändå att om jag bara kan hjälpa och stödja någon i deras svårigheter så är det värt det.

Nu ska jag försöka koppla av lite och ta det lugnt innan sängen väntar. Ska bli skönt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0