Politiskt aktiv

Jaha, idag har jag och sambon helt plötsligt blivit politiskt aktiva. Redan förra veckan tog vi vårt medborgerliga ansvar och gick och förtidsröstade till EU-valet men idag tog det fart ordentligt. Vi ska nu dela ut ungefär 2 000 flygblad plus eventuellt affischera i stan. Haha, jag som inte kan ett skit om politik! Säger till mig själv gång på gång att jag måste bli bättre påläst men det händer aldrig något :p Ikväll har vi i alla fall sprungit omkring i ett 20-tal trappuppgångar, schysst motion på köpet :)

Oavsett vilket parti ni röstar på så tycker jag att ni ska rösta till EU-valet, det är ens enda chans att få sin röst hörd. Och har man inte röstat kan man inte klaga efteråt tycker jag.

Kommentarer
Postat av: spiderchick

den ekonomiska ekvationen går mycket sällan ihop... =)

2009-05-30 @ 10:38:35
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: erica

Halloj och tack för allt stöd! Du är för snäll!



Dessutom är du klok...för du har helt rätt i EU-vals engagemanget! Självklart går jag och röstar. Men några valsedlar och affiscer...har jag inte arbetat med...borde kanske! Ha en bra dag!

2009-05-31 @ 13:38:37
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan RÄkor

Sant, det stör ihjäl mig. Exempelvis de i skolan som klagar på allt, alla och lite till. Men inte orkar engagera sig i varesig elevråd eller skolmöten. Knappt gå på klassråden.



2009-05-31 @ 23:52:39
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0