Tack?

Hur svårt är det att säga "Tack!" egentligen? T-A-C-K så sätter man ihop dem och det blir TACK. Borde ju inte vara särskilt svårt? Min granne måste tycka att jag är störd. Han kommer ofta när jag städar trappen och han kommenterar alltid hur fint jag gör och att det verkligen luktar gott, vad svarar jag då? Jo, "Så bra", "Vilken tur", "Det är det som är meningen" eller "Det hoppas jag" men aldrig att jag säger "Tack"! (Jag säger ovanstående saker trevligt med glimten i ögat måste tilläggas)

Måste verkligen skärpa till mig på den punkten, tror det kan bero på den där skrönan om att det betyder otur att svara tack när någon önskar lycka till. Har nämligen formulerat några fraser att använda istället för tack i dessa lägen. Inte för att jag tror på det utan bara för att typ...

Funderar på att sticka ner en lapp i hans brevinkast där det står "Tack" för att jag ska känna mig något bättre. Fast då tror han å andra sidan säkert att jag är ännu mera störd så tror jag låter bli...

Nästa gång SKA jag säga TACK!!

Kommentarer
Postat av: erica

Ler...bra tänkt. Det är viktigt att säga tack. Att ta emot snällhet och inte omedelbart bemöta med något kvickt...tack räcker...öva på du...

Tack för goda tankar du ger på min blogg!

2009-03-27 @ 23:09:33
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0