Ser jag SÅ ung ut?!

I fredags var det en vikarie inne och jobbade på min praktikplats. När han kom in i vår klass tittade han på mig lite undrande.

Killen: Jaha, du är praktikant här eller?
Jag: Ja, precis.
Killen: Jaha, från barn- och fritid då antar jag eller?
Jag: Nej, från Socialpedagogiska programmet vid Högskolan Väst.

Hallå?! Ser jag verkligen ut att vara 18?! Jag är faktiskt 21. Tack för den komplimangen. Han själv var ju bara 2 år YNGRE än mig. Ja, jag fortsätter tacka.

Idag är det faktiskt inte så kul när någon säger så, kom igen om 10 år, DÅ kommer jag uppskatta det!

Okej, jag vet att det kanske inte är jättelätt att se skillnad på en 18-åring och en 21-åring men ändå... Jag var faktiskt tvungen att säga det sista i konversationen ovan ganska så markant...

Kommentarer
Postat av: erica

skrattar...njut av det för senare i livet är det inte säkert att de tar fel på ålder längre...i vart fall inte åt DET hållet...

När jag var 26 och ny lärare, skulle jag på skolresa med en åk 9. På föräldramötet frågade en pappa: Ska det inte någon vuxen med på resan?

Hm...jag tänkte mig nog som vuxen...eftersom jag var klar med en 4,5 års lång utbildning...eget boende...jobb...

Där ser man!

2009-03-03 @ 10:16:38
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0