Krock

Har inte bloggat senaste veckan, dels har jag jobbat en del och så har det varit fullt upp den lediga tid jag haft.

I torsdags skulle vi fira mig eftersom jag fyllde år på fredagen.
Jag och Andréas var ute i stugan och hjälpte pappa på förmiddagen och sen när vi var på väg hem krockade vi. Vi kom körandes på en huvudled och så kom det en kvinna från en korsande väg som inte stannade. Hennes förklaring var att hon trodde att hon körde på huvudled. Så hon smällde rakt in i sidan på oss, precis bakom Andréas som tur var. Vi slungades iväg och snurrade ett halvt varv innan vi åkte upp på trottoaren. Jag sprang ut och skrek som en tok åt henne innan jag lugnade ner mig. Både jag och Andréas klarade oss utan några större skador som tur var men bilen kommer med största sannolikhet att skrotas.

Det som stör mig är att jag inte fattar hur det kunde hända,
man tar inte för givet att man kör på huvudled på en gata man aldrig kört på tidigare. Sikten var bra så hon kan inte ens ha tittat för då borde hon sett oss tydligt och saktat ner. Jag fattar det helt enkelt inte. Därför stör det mig ännu mer att de kan laga hennes bil utan problem men min bil blir skrot. Jag vill ha min bil!!! Jag är trots allt fruktansvärt tacksam över att vi klarade oss utan några större skador! Jag besökte en jourläkare på kvällen så min värk i nacke och höft finns dokumenterad vilket känns bra även att det troligtvis inte kommer bli något bestående.

     

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jävla kärringjävel!!! Ja höll på att krocka idag med. De va en galning som inte stanna vid stoppskylten och bara svängde rakt ut när ja kom där. Gamla tanter och gubbar ska fan inte ha körkort! De är en fara för samhället...vi får gå ut i strejk...=/

2009-07-20 @ 23:21:36
Postat av: ina

men fy vilken tant, körde ni på huvudled borde hon haft hajtänder i asfalten o en väjningspliktskylt som talade om att hon inte körde på nån huvudled, o missar man det OCH en röd bil så ska man nog inte ha körkort! vad skönt att det gick bra med er iaf. kram

2009-07-21 @ 09:53:02
Postat av: erica

Oj...oj...en krock! Tur som bara den, att ni klarade er. Saker kan ersättas. ÄVen om du gillade din bil jättemycket. Min pappa har alltid hävdat faran i att det finns medtrafikanter...det räcker inte att man själv kan köra ju...

Uppenbarligen.

Bra att du dokumenterade skadorna hos läkaren. Det kan ju bli problem i framtiden. Då kan inte försäkringsbolaget komma undan. Får du ut pengar till en annan bil?

2009-07-21 @ 11:03:07
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0