Änglavakt :)

Var barnvakt åt två av mina syskonbarn i onsdags kväll. Var lite nervös eftersom jag kände mig riktigt hängig i och med min förkylning och barnen var grymt trötta efter en tidig morgon. Vilken kombination liksom! Min nervositet var dock helt onödig då båda töserna var som två små änglar :) De var helt fantastiska! Nästan otäckt sagolika. De bråkade inte med varandra och var inte det minsta gnälliga trots att de var så trötta. Nöjet låg verkligen helt på min sida på måste jag säga :) Om jag ska vara ärlig så ville jag nästan inte lägga dem för att de var så mysiga... ;)

4-åringen:
Du behöver inte vara barnvakt åt oss, du kan gå hem om du vill.
Jag: Men vem ska lägga 2-åringen då?
4-åringen: Jag. Men du får byta blöja och borsta tänderna på henne innan du går.

Haha, tyckte det var så skönt sagt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj. Ja, hus är på G. Sambos föräldrar skall flytta till lägenhet och vi kan få ta deras hus. Vore kul.

Inser att vi har samma hobby du och jag. Att ta hand om syskonbarn! Jag skall ha Birk över lovet. LÄngtar.

2009-04-06 @ 21:45:03
Postat av: erica

Halloj. Ja, hus är på G. Sambos föräldrar skall flytta till lägenhet och vi kan få ta deras hus. Vore kul.

Inser att vi har samma hobby du och jag. Att ta hand om syskonbarn! Jag skall ha Birk över lovet. LÄngtar.





2009-04-06 @ 21:45:46
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0