Vårdag med minnen

Vilken vårdag det har varit idag! Var på promenad med mamma, systern och barnen. De skulle ta kort på dagis och då väntade jag ute på en bänk med hunden. Satt där i solen och bara njöt, det var så varmt och härligt. Till saken hör att jag har gått på den skolan när jag var liten så när jag satt där började massa minnen tränga fram, saker som jag inte tänkt på på flera år. Kändes så härligt att sitta där och komma ihåg alla discon, hur vi hängde vid den där bänken precis utanför ingången, men skulle vi prata kärlek fick vi gå längre bort där ingen annan kunde höra ;p Då satt vi på en trapp på en stenkulle och hade hela tiden utkik så ingen tjuvlyssnade :p Så lätt allting var på den tiden :) Fast då måste jag erkänna att kärleks- och vänskapsbekymren kändes riktigt tunga ;) Började fundera på om jag kommer se tillbaka på den här tiden som är nu om 10 år och tänka samma sak då? Att allt var så lätt "då"? Hmm... Det tål att tänkas på men jag antar att bara tiden kan svara på den frågan. Hur eller hur så njöt jag av att komma ihåg hur vi gick i klunga till matsalen hela klassen för att äta och vilket tjaffs det var om vem som skulle ha sällskap med vem, trots att vi gick nästan alla tillsammans :p Härligt när man minns sådana saker :)

Nu ska det bli skönt att sova. Hoppas på att få mycket pluggat imorn och att många bitar faller på plats :) Godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Nikolina

tack för din åsikt söta du!

2008-10-07 @ 09:56:02
URL: http://mjaubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0