Sååå segt

Har haft föreläsning om vetenskaplig teori idag. Jippee! Eller inte. Usch så tråkigt och svårt det är än så länge, hoppas på att det känns lättare snart. Något som gör det hela ännu värre är ju att vi ska ha danksan på seminariet den här veckan och nästa vecka både på föreläsningen och seminariet. Vilken tur vår klass har då som får två seminarier och vissa andra klasser inget? Gud vad vi i våran klass kommer hamna efter... Är ju inte så lätt att hänga med när man inte förstår vad hon säger. Kan säkert tänka mig att det är mycket lättare när man har personen framför sig i verkligheten så det kanske är därför ingen annan lärare på skolan tar det här problemet på allvar. Men det är faktiskt vår utbildning som blir lidande.

Hade tänkt läsa mer idag men just nu är mitt huvud så fruktansvärt fullt och trött så jag kan nog inte ta in mer. Får fokusera på att komma på två diskussionsfrågor istället. Ska gå och hämta lilla Ellen på dagis med mamma sen vid 4 också :) Det gäller att prioritera :p Haha, nädå, men kan jag ändå inte ta till mig det jag läser är det ju ingen idé. Skulle egentligen jobbat ikväll men det behövdes inte vilket kändes hur skönt som helst måste jag säga, fast lite småtrist också :s Jaja, jag jobbade ju några timmar igår och så ska jag jobba både fredag och söndag i helgen så det blir nog bra :) Känns skönt att få hoppa in lite då och då, både för pengarna men också för själva arbetet, jag har fått en helt ny syn på det hela tror jag :)

Och varför skiner solen nu men inte när jag skulle till skolan imorse? Det ledde ju till att jag fortsatte vara latmask, miljöbov och fruktansvärt oekonomisk. Jag tog alltså bilen istället för att cykla som ja bestämt mig för innan :p Dags att ta tag i mig själv och försöka ta mig upp ur soffan tror jag, hoppas ni får en bra kväll :)

Förresten, kommer ni på bra diskussionsfrågor angående vetenskapsteori så tveka inte att kontakta mig ;p

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0