Effektiva

Det är definitivt vad vår grupp har varit den här veckan! Vårat fältarbete har tagit stormsteg framåt och paniken över att vi inte fått något gjort är som bortblåst :) Igår satte vi fart ordentligt och trots mängder av motgångar hela dagen, vi hann knappt ens pusta ut över att löst den ena saken förrän den andra slog till, så fick vi massor gjort. Idag har jag och A varit och gjort vår gruppintervju, det gick bra trots att de var några färre än planerat och väldigt mycket tystare :p Killar kan dock ta plats när de är i högstadieåldern, en kille vägrade gå ur rummet och frågade A om hon gillade banan :p Haha, känner igen det där från när jag själv gick på högstadiet :p

De här två dagarna på besök i skolan har jag träffat några av mina gamla lärare. Ibland går inte känslan att beskriva! Jag saknar vissa av dem så otroligt mycket, just den där atmosfären som fanns i vårt arbetslag. Jag trivdes verkligen på högstadiet, känner det när jag är tillbaka och ser allt och alla igen :) Tjejgänget i vår klass, inte vanligt att tio tjejer håller sams i tre år och att ingen är utanför, eller hur? Det lyckades vi med och vissa av lärarna gjorde verkligen mig till den jag är idag :) Nu får jag sluta bli sentimental här, dags att göra något annat :p

Klippte av en vissen blomma idag, en stor jätteväxt som vi fick av Andréas pappa när vi flyttade in. Jag har inga gröna fingrar så nästan hela hade vissnat och mamma gav mig rådet att klippa bort allt visset. Nu finns det inte många blad kvar... Hoppas den tar sig igen :)

 

Kommentarer
Postat av: ina

Hej, va kul att det går bra med ert fältarbete! Vi ska intervjua 11-åringar i smågrupper på torsdag, helnervös men det går nog bra! :) Jätteviktigt med bra lärare i högstadiet ju, det hade jag med, även om jag kunnat va utan min låg- o mellanstadielärare ;) Men vilket jobb de gör, inte lätt att deala med högstadieelever o dessutom få dem att komma framåt i livet! ;)

2008-11-17 @ 08:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0