Minisemester i Stockholm

I torsdags morse begav vi oss iväg mot storstaden. Jag, Andréas, hans mamma och hennes man. Bilresan var varm men det gick bra ändå. Besöke först ett sjukhus där vi fick väldigt positivt besked så det gjorde hela dagen toppen kändes det som! :) Sedan delade vi på oss, Andréas mamma och hennes man åkte mot hotellet ute på Arlanda där de sedan på fredagen skulle fortsätta färden mot Kreta. Lite avis blir man ju men jag hoppas de har det jättebra! :)
Jag och Andréas däremot jagade en taxi för att ta oss till Scandic Sjöfartshotellet vid Slussen. Efter att ha traskat en bit hittade vi en ledig :) Blev dyrt dock i och med att trafiken stod stilla på sina ställen, inte så konstigt när 10 000 studenter släpptes ut :p
Väl framme packade vi om i våra väskor och tog Djurgårdsfärjan ut till Djurgården. Käkade först lite gott på en restaurang där, eller det var faktiskt väldigt gott måste jag säga och sedan gick vi in på Gröna Lund. Gick mest runt och hade trevligt. De enda attraktionerna vi invaderade var "Spökhuset" (extremt tråkigt med ett gäng fjantar framför som skriker som tokar och klöser en på ryggen), "Kvasten" (häftig berg-och-dal-bana där man hänger under istället, drog upp benen hela tiden för att det kändes som att jag skulle slå i :p) och sedan "Kärlekstunneln" (förstörde hela stämningen för det stackars nykära paret framför när vi satt och skrattade och pratade :p).
Lite lagom trötte stannade vi till och åt på Mc´Donalds på hemvägen och lade oss sedan i ett varmt skönt bad :)


  Kvasten              Utsikten från hotellet    Jag och Andréas

På fredagen efter den goda hotellfrukosten klev vi än en gång ombord på Djurgårdsfärjan men denna gång gick vi på "Aquaria vattenmuseum" istället. Det var kul att se alla fiskar och hajar och känna luftfuktigheten i regnskogen men det kändes nästan lite litet tyckte jag :s Trevligt i alla fall och som sagt rätt häftigt :) Käkade en kebabtallrik innan vi åkte in till Slussen igen. Gick en sväng i Gamla stan och försökte se något vid slottet. var ju så lite folk eftersom det var nationaldagen :p Haha, bra dagar vi var där :p Gick en sväng inne i stan sen innan vi åkte på en båtsightseeing i nästan 2 timmar. Det var faktiskt härligt att se Stockholm från sjön men tyvärr var det alldeles för varmt i den där båten så jag slumrade till och med till. Synd att det inte var en öppen båt, då hade det varit mycket bättre. Letade oss sedan fram till Cityterminalen och än en gång käkade vi lite Mc´Donalds :p Satt sedan där och väntade tills bussen hem gick.

       
                 En haj                Sjöstjärnor          Nordens största balongsläpp

Var en superskön minisemester, dock hade jag gärna stannat längre ;) Men jag är nöjd i alla fall, det är så skönt att bara få komma iväg lite och göra något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0