Midsommarhelgen

Ja, här kommer då min uppdatering:

Midsommarafton var jättehärlig ute i stugan. Åt sill och potatis följt av jordgubbstårta. Åkte sen in till stan och hämtade Andréas så när vi kom tillbaka blev det dans kring midsommarstången vi hade byggt :) Blir så roligt när man har barn med som tycker det är jättekul :) Pappa lärde Ellen en ny fras så hon gick runt till alla och sa "Får jag lov?", hur söt som helst! Och när Andréas drog henne ett varv i skrindan på gården och den gnisslade sa hon "Det låter precis som Sabinas bil!", tack för den ;p
Sen snacks och dricka under tiden som vi pratade och spelade spel. Kommer inte ihåg vad det hette men man fick i alla fall ett slags ämne och sen skulle man skriva ner vad man tänkte på på ett papper och så skulle man ha skrivit samma som sin partner, det gick inte så bra för mig och Andréas :p Fast det var kul ändå :)

På lördagen fyllde pappa år så då firade vi honom och sen var det jobb som gällde för min del. Jobb även på söndag förmiddag och sen skulle vi ha firat Nova eftersom hon fyllde år då men Ellen hade kräkts en hel del så det blev inställt. Vi vet fortfarande inte om det var någon maginfluensa eller om hon fick i sig något dåligt från brunnsvattnet som hon drack i stugan. Nu mår hon bra i alla fall :)

Skulle åkt till M i Vimmerby i måndags men mådde verkligen inte bra så det blev uppskjutet till onsdagen. Tog mig efter mycket om och men ner på stan med mamma för att handla present till bonus-systerdottern Alva. På tisdagen blev det jobb och sen promenix med Marika. En riktig sommar-promenads-slinga gick vi i den otroliga blåsten :p

Vimmerby på onsdagen en sväng, pratade och gick promenad och hade det allmänt trevligt som vanligt :) Idag då fyllde Alva år så då var det kalasdags :) Hon verkade bli glad över presenterna som var en barbie, en klänning och ett par örhängen.

Detta var ett försök till en kortfattad uppdatering, vet inte om jag lyckades men hoppas på det ;p Dags att mumsa varma mackor snart :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0