Hur kan man ha sån otur?

Blev lite av en shoppingdag idag igen :p Mötte upp min syster M med båda barnen och mamma på stan på eftermiddagen. Är nog glad att jag inte kom tidigare för det hade tydligen varit världens cirkus på ett av barnen :p Blev tydligen bättre sen när jag kommit men tror inte det berodde på mig direkt.. :p Köpte nästan inget i alla fall, bara tråkiga saker: en trägaffel, en bra (förhoppningsvis) tejphållare och en väckarklocka som jag aldrig kommer använda till det ändamålet på grund av den nästintill obefintliga alarmsignalen. Lyckat köp :p

På vägen hem kände jag och mamma hur det dunkade i bilen när jag körde. Första tanken var punktering så vi stannade för att se efter men kunde inte se att det skulle vara det. Åkte hem och spekulerade i om det kunde vara något kullager eller någon bult som lossnat. Oron steg verkligen för min plånbok vill inte laga bilen för mängder med pengar längre och nu har den ju gått ganska bra ett tag, vet ju att jag har stora utgifter som kommer innan det är dags för besiktning så det räcker.
Hemma hos min syster M bad jag hennes sambo T följa med på en provtur eftersom han är utbildad bilmekaniker så han kan en del även om han inte jobbat med det. Ganska snart förstod han att det faktiskt var en punktering det handlade om och vi kunde ju utan problem se varför när däcket stod åt rätt håll. Jag hade nämligen lyckats köra på en skruv som var av gigantiskt storlek ungefär och sannolikheten för att det ska sluta såhär är relativt liten så jag måste ha haft riktig otur. Pustade ut i alla fall eftersom jag kommer billigt undan :) Nu ska jag sluta säga okej till att åka och lämna saker till Andréas på jobbet eller hämta honom för det är då bilproblem tycks uppkomma :p

Nu ska jag fixa till mig och sova, dags att jobba imorn igen. Fick visserligen sovmorgon till 8 så det är hur skönt som helst :) Dessutom blir det nog en lugn dag på jobbet :) Sen direkt när jag slutat ska jag åka och fixa punkteringen, får se om jag kan köra bilen eller om T får komma och skjutsa upp mig med däcket :p Godnatt och sov gott :)

Kommentarer
Postat av: Milla

Hej där! Hur gick de på tentan? Ja klara mig...pust! =)

2008-06-13 @ 19:09:26
URL: http://princessparkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0