Första dagen i skolan..

..efter sommarlovet. Jag vet inte hur det känns. Ibland helt okej, ibland inte alls bra. Jag hoppas på att den här hösten blir någorlunda som slutet av vårterminen i alla fall och inte som förra höstterminen. Men men, det återstår ju att se. Ska försöka ha positiva tankar och inte förvänta mig det värsta i alla fall så kanske det går bra.
Har försökt läsa som en tok nu både måndag och tisdag. Tror inte jag har lyckats men har läst mer än jag brukar i alla fall :p För mig handlar det inte om att läsa hela böckerna i och för sig, jag tror inte det är det viktigaste utan det viktigaste är nog att förstå det man läser och kunna vidareutveckla sina tankar. Vi ska inte kunna böckerna utantill.
Föreläsningen idag kommer inte ge ett skit, den inställningen har jag redan nu. Läraren som ska föreläsa snackar typ danska med inslag av lite svenska så jag tror ingen förstår vad det är hon säger. Tappar man bort sig, exempelvis för att man antecknar, så hittar man inte tillbaka förrän långt senare. Åtminstone var förra föreläsningen med henne så. Grattis :p Hoppas på att hänga med i något hon säger i alla fall och att hon kanske kan göra åtminstone någonting lite klarare för mig. Nu måste jag fortsätta fixa till mig, har varit uppe sen 8 men fastnade vid datorn med en gång ;p

 

Kommentarer
Postat av: Hetiginnan Anne von Porat

kul med skola

2008-08-27 @ 09:40:44
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: XON

Hejsan!

Besök gärna min blogg.

Jag gör headers, smycken mm.

Hjälper även till vid tekniska problem

2008-08-27 @ 09:41:28
URL: http://xon.blogg.se/
Postat av: Ika

Det spelar inge roll hur många föreläsningar man har med henne, hon pratar fortfarande lika jobbigt och du förstår inget alls.. Så surt när det handlar om sånt som faktiskt är viktigt..



Hoppas du får en bra dag i skolan iaf :)

2008-08-27 @ 12:43:16
URL: http://ikasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0