En dag i Södra Vi

Ja, hela onsdagen spenderades där hemma hos min vän Marlene. Har haft en riktig toppendag! Åkte dit efter lunch och först satt vi och pratade lite innan hennes pappa kom hem. Då följde vi med honom ut och han kikade på min bil. Blev verkligen jätteglad när han sa att han kunde fixa den åt mig :) Är inte så lätt att hitta någon som kan och vill svetsa så det känns super. Sen snackade vi lite till innan vi åt middag ute på deras veranda med hela familjen, riktigt trevligt! Och god mat var det också ;) Blev en promenad för att se lite på omgivningarna innan vi slappade framför "Rumor has it". Haha, en rätt kul film, lite krånglig i början men sen hängde vi med ;p Kom inte hem förrän efter 10 ikväll så fick lite mörkerkörning på vägen hem :p Och på vägen dit hamnade jag i världens regnskur, har aldrig varit med om något liknande! Fick köra av vägen en stund och vänta på att vattnet skulle rinna undan, tur att jag inte hunnit utanför stan.

Måste bara berätta om deras hus, det var så himla mysigt! :) Såg så litet ut utifrån men var mycket större när man kom in. En helt fantastisk inglasad veranda på baksidan som såg ut som att den låg mitt i huset när man stod i köket. Sen trädgården ska vi ju inte ens tala om! Små grusgångar med fina blommor och två fiskdammar. Och en sån där söt liten bro ni vet, åh så fint! Själv kan jag tydligen inte ens hålla liv i blomlåda :p

Ska skriva någon mer uppdatering om resten av veckan men det får bli en annan dag, nu är det stugan som gäller :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0