Midsommarhelgen

Jag har haft en helt sjukt bra midsommarhelg! I fredags åt vi först tårta hos svärmor innan vi åkte ut till stugan. Där bjöds det på sill och potatis, tårta och födelsedagsfirande och sist men inte minst grillat och massa god dricka. Blev lite tight att hinna med allt men det gick bra. Hela familjen var samlad där ute så det var riktigt kul! Självklart dansade vi runt midsommarstången med barnen också :) Tråkigt bara att sambon var tvungen att åka in ihop med syster redan vid halv 9... Syster skulle jobba natt och sambon började kl. 6 i lördags morse. Ute i stugan fortsatte dock trevligheterna :)

På lördagen var det min tur att åka in mot stan och jobbet.
Hade fått ett eftermiddagspass så det var bara att åka och tjäna lite pengar. Var en riktigt bra dag på jobbet! Så det gjorde inte så mycket ;) Åkte hem en sväng och pussade på älsklingen innan jag åkte ut till stugan igen.

Igår hade jag inget jobb på schemat så dagen spenderades i solen ute i stugan. Skönt! Ena systern med familj åkte hem för att åka ut på sjön och andra systern åkte in för att jobba men vi andra var kvar. Spelade lite spel med syskonbarnen och passade på att läsa massor. Så härligt att läsa vanliga böcker istället för kurslitteratur :p

Hade sån tur så när jag kom hem fick jag lite plocka-undan-ryck.
Har behövt få det rycket i två veckor nu tror jag så jag var glad att det kom :p Nu känns det lite lättare att ta tag i städningen... Ingen städning idag dock för ikväll blir det jobb. Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0