Examinerad! :)

Herregud vad fort tiden går! För snart tre år sedan satte jag foten på Högskolecentrum för första gången och idag gjorde jag det för sista gången. Åtminstone för den här utbildningen... Igår hade första gänget examinationsseminarier och senare på eftermiddagen hade vi examinationsmiddag. Härligt att samlas hela klassen! Det bjöds på mat, tal och blommor. Trevligt! Kändes så konstigt att sitta där, har inte fattat att jag är klar med skolan...

Idag var det vår tur att köra våra examinationsseminarium. Först opponera på en annan uppsats och sen respondera på vår egen. Gick faktiskt helt okej tycker jag och vi blev ju godkända :) Så i eftermiddag fixade vi till några småsaker och sedan skickade vi in den. Jag är alltså helt klar med skolan nu! Shit, det är helt jävla otroligt rent ut sagt! Har verkligen inte fattat det än...

Känns så skönt men samtidigt så tomt.
Känns konstigt att inte ha ett skolarbete att planera, inga böcker som måste köpas och läsas... Inga kommande tentor och inga sena nätter med plugg... Även om det varit fruktansvärt jobbigt många gånger så har det också varit fruktansvärt roligt. Kommer sakna klassen känner jag... Undrar om jag ens kommer träffa vissa av dem igen? :s

Kvällen har i alla fall firats med lite fika och jag har fått superfina blommor både av älskade sambon och av mina älskade föräldrar. Så gulliga allihopa! Har också förberett lite till examinationsfirandet som vi ska ha imorgon kväll :) Snart dags att sova tror jag, blev alldeles för lite sömn i natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0