Vadå registrerad?!

Vi hade föreläsning idag. Intressant och jag kunde anteckna, min förmåga kom tillbaka ;) Föreläsaren nämnde en intressant men skrämmande sak, om man är ung idag och har gått på gymnasiet så finns man med i ca 19 000 register. Hur fan kom jag in i alla dom?! Det är min fundering för dagen. Vad är det för register liksom? Vad har de för information om mig? Jag har inga hemligheter så det är inte därför jag reagerar. Jag bara undrar vad 19 000 register kan vara intresserade av att ha för information om mig? Jag vet att i princip allt man gör registreras men snälla nån, 19 000 register är väl ändå lite väl häftigt, eller?

 
EDIT: Jag och Camilla har uppfattat det hela olika så jag erkänner att jag kanske inte alls har rätt i det jag skrivit ovan. Fast jag har ändå för mig om att det var så han sa ;p Jaja, hur eller hur så om inte annat finns det 19 000 register som jag KAN vara registrerad i. Bara det tycker jag är otäckt ändå! Då kan jag ju istället undra hur många av dem jag finns med i och vilken information de har om mig?

 

Kommentarer
Postat av: Milla

hihi...han mena att de finns sammanlagt 19 000 register i hela Sverige. De betyder ju inte att du finns i alla dom. Du kanske bara finns i 3 eller nått...va vet ja. =)

2009-01-13 @ 20:46:42
URL: http://princessparkel.blogg.se/
Postat av: Milla

Jo men han mena ju inte att man finns med i alla. Han ville bara visa på att de finns så många register och att det är överdrivet mycke.

2009-01-14 @ 09:44:40
URL: http://princessparkel.blogg.se/
Postat av: ina

Precis, nu efter 1,5 år så har man ju gått igenom alla faser i grupprocessen liksom, va en frisk fläkt att få byta lite, kändes som alla tyckte det va kul! :)ang. 19 000 register så uppfattade jag det som du, att han sa att man finns i så många efter gymnasiet.. antar att det är info som används till statistik o sånt?



2009-01-15 @ 22:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0