Nyårsafton

Har inte skrivit här på några dagar nu, vet inte riktigt varför, antar att jag helt enkelt inte haft någon lust bara... Ville i alla fall skriva ett par rader om nyårsafton känner jag. Jag och Andréas firade nyårsafton här hemma bara vi två. Jag måste erkänna att jag var rädd att det skulle bli som vilket kväll som helst. Ni vet, inte orka fixa något speciellt och hamna i soffan i myskläder framför en film. Som tur var så hade jag fruktansvärt fel! Den här nyårsafton konkurerar definitivt om att bli utsedd till den bästa :)

Vi stressade runt lite på dagen för att handla till maten och sånt. Mitt i allt får vi för oss att jag ska utmana konstnären i mig (som jag inte visste fanns :p) och fixa en fin dukning. Eftersom vi var förbi hos svärmor snodde jag lite idéer från henne (TACK!) men försökte göra det lite på mitt eget sätt ändå. Fick stressa till de affärer som var öppna (inte många klockan halv 4 kan jag meddela) och hem till mamma och pappa där jag också hade lite grejer. Måste erkänna att jag faktiskt blev nöjd :) Väl hemma gick allt i ett, inte superstressigt men inget slappande heller :p (Kan tipsa om att man ska måla fransk manikyr EFTER att ha diskat, slitit upp plastförpackningar och liknande...)

Menyn för kvällen var följande:
Förrätt: Hjärtformade mackor med creme fraiche röra på
Varmrätt: Inbakad fläskfilé med gratinerad potatismos och sallad
Efterrätt: Glass med hallonsås
Ruskigt gott alltsammans!

Kvällen spenderades i köket där vi spelade spel och pratade ända tills klockan slog 12. Då stod vi på balkongen och tittade på fyrverkerierna tillsammans med de andra grannarna. Ja, de stod på sina balkonger förstås.. :p
Kvällen var med andra ord absolut lyckad! :) Vi umgicks på ett helt annat sätt än vad vi gör annars och det var verkligen toppen, mer sådana kvällar! :)


     
Dukningen                       Förrätten    

  
Varmrätten

  
Efterrätten                    Jag       






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0