Muntlig redovisning

Det är verkligen det värsta jag vet! Vet inte vad som har hänt för när jag gick på gymnasiet gick det rätt bra att stå och redvovisa inför klassen men nu på Högskolan går det inte alls. Panik flera dagar i förväg och mår riktigt dåligt när jag väl ska börja prata. Antar att viss press från sina håll inte gör det hela bättre heller... Idag hade vi muntlig redovisning i alla fall och jag överlevde. Vi fick sitta ner på våra platser så det kändes mycket bättre än att behöva stå upp där framme som ett fån :p Skönt att jag kunde andas någorlunda under hela redovisningen också :) Övade för Andréas i natt, han talade om för mig att han satt där framför mig och inte nere i pappret... Det enda jag brydde mig om var att jag fick fram det jag skulle säga :p Nu är det bara en muntlig redovisning kvar i den här kursen och för övrigt för hela terminen, wiee :) Önskar att vi kunde hoppa tills den är gjord nu :p

Jag och Marlene skrev ihop infon om den kursen vi ska redovisa för våra handledare på tisdag. Jäklarns! Då är det ju muntligt igen :@ Fast borde gå bättre då tycker jag, för jag känner dem ju inte :p Jaja, skönt att vi ska hålla i infon två och två istället för i basgrupperna. 6 stycken som ska skriva ner info om tre kurser, tjena, det hade ju tagit en vecka för oss...

Efter att ha skrivit ihop det blev det lunch på Corner och sen ut till Lager 157, köpte ett par örhängen som jag ska ha till halsbandet jag fick av Andréas i julklapp :) Sen var vi på stan en sväng, jag köpte biljetter till Nyårsrevyn till på lördag och hämtade ut mina Jonas Gardell-böcker som jag beställt :) Långpromenad, Blomsterlandet och sen åkte hon hem :p


Örhängena :)
Dålig bild men jag orkade inte fixa en bättre ;p

Kommentarer
Postat av: erica

Såg du sista avsnittet av "de halvt dolda" igår? Jag missade det...får leta en repris eller se på nätet...skit också...vilka böcker av jonas har du beställt?

Lycka till med kommande muntliga redovisningar...en tröst borde vara...att alla känner troligen lika och under ditt framförande sitter de andra och tänker på sitt framförande och är nervösa...eller pustar ut och tänker på annat, för att de är klara...

Ha de

2009-01-23 @ 18:02:23
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0