Mail

Jag rensar mailen. För tillfället har jag 25 nya mail. Vissa kom för ett år sedan... Snacka om att jag hamnat efter! Det beror till stor del på att när jag bodde hemma var vårat internet så långsamt så jag struntade i att kolla de som innehöll power point eller filmer. Det har kommit ifatt mig kan jag ju säga. Stadigt men säkert så minskar nu siffran, nyligen var jag ju uppe i över 100 olästa mail. Vill att den ska ligga på NOLL! Det är mitt mål.

Läskigt hur en proppfull inkorg kan orsaka sådan stress dock, tänk om det som idag skickas som mail hade skickats som post för. Stackars brevbärare och stackars de som behövde ha hundratalet brev liggandes hemma oöppnade för att de inte hade tid att läsa.

Lite otäckt egentligen också att procentandelen som är riktade till just mig och ingen annan är fruktansvärt låg. Mailens syfte är borta och jag själv gör heller ingenting för att hindra det.

 

Kommentarer
Postat av: erica

En vettig reflektion. Tur det finns spam-filter. Ett gammaldags spamfilter är den klassiska lappen på dörren "ingen reklam tack".



Ett tips, byt e-postadress...sänd bara ut den nya till de som du verkligen vill ha mail från...ange den aldrig vid registrering på olika hemsidor...sånt har jag en hotmailadress till.

Ha en fin lördag!

2009-01-10 @ 15:30:41
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0