Är jag elak?

Var på stan med min syster häromdagen för att leta present till mamma. Inne på Åhléns ser jag en grön tulpanvas och kan inte låta bli att kommentera det för min syster eftersom hon älskar grönt.

Min syster: Ja, jag såg den precis jag också. Så himla snygg! Kan inte du köpa den till mig när jag fyller år?
Jag: Vill du ha en sån då?
Min syster: Ja, kan inte du köpa den i present till mig?
Jag: Jag vet inte, du får väl önska dig den och se om du får den eller inte.
Min syster: Fan vad du är taskig!

Är det så elakt av mig? Jag tycker faktiskt inte att det är jättekul att köpa presenter till folk när de är med om det inte är något jättespeciellt som jag verkligen måsta köpa då. Jag har ju tänkt köpa den till henne alltså, men jag kan väl ändå få hålla henne lite på halster tills födelsedagen ;)

 
Firade mamma idag förresten, full rulle med barnen. God middag, gott fika och trevligt sällskap, kan det bli mycket bättre? Jo, det kan det: mamma blev jätteglad över presenterna också! :)

 

Kommentarer
Postat av: erica

Så himla supertråkigt att ge folk det som de önskar sig...kan man ju lika gärna ge dem pengarna...här, köp dig nåt du vill ha. Jag gillar mer att gå och fundera vad som verkligen skulle passa personen...gillar också mer att få såna presenter...

Gör en egen vas av trolldeg, måla den grön och säg:-Men du ville ju ha en grön vas?!

Lycka till med Monopol!

2009-01-11 @ 19:20:08
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Självklart! Sådär hade jag med gjort!.

Och man vill ju själv inte veta vad man får i födelsedagspresent?

2009-01-12 @ 22:10:50
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0