Min julvecka :)

Julafton var hlt fantastisk! Hela familjen med barn samlade hemma hos mamma och pappa :) Tyvärr var inte Andréas med utan han firade hemma hos sin mamma med sin familj. Jag skulle följt med dit på lunch men vågade inte med risk för att smitta ner farmor med en fruktansvärd förkylning. Som vanligt på julafton avr det middag, Kalle och sen kom tomten. E viskade direkt "Tänk om det är morfar!" men vi avfärdade hennes tanke direkt så nu tror hon inte att det var morfar längre :p Helt hysterisk stund när tomten var där och när alla klappar öppnades! Tre barn varav två inte var på särskilt bra humör och den tredje öppnade paket relativt lugnt ändå.

Senare på kvällen åkte jag till Andréas familj och fikade och öppnade lite klappar. Sen åkte vi hem till mina föräldrar igen så fick Andréas öppna lite klappar där. Måste säga att jag verkligen är helnöjd med varenda julklapp!! :D Känns så himla kul! Tyvärr måste jag dock byta två saker som inte riktigt passade i storlek :(

juldagen kom Marlene hit, från början skulle vi parta lite men sen la vi det på hyllan. Istället åkte vi till stan för att käka pizza och prata om allt som hänt på sistone, har inte riktigt haft tid att prata innan :p Sen åkte vi hem till oss och låg och pratade ännu mer ett par timmar :) Riktigt kul!

annandagen firade vi lite jul hos systern eftersom hennes bonusbarn inte var med på julafton, hon verkade bli kanonnöjd med sina julklappar! Jag och systern tänkte visst lika för vi köpte likadana tröjor till henne, haha :p

Lördagen skulle jag eventuellt jobba men efter många turer fram och tillbaka blev det inte så. Vi tvättade istället och tog det lugnt.

igår tvättade vi igen, den här gången soffan som istället för vit har varit grådassig ett tag :p Skönt att vi äntligen fick det gjort! Senare kom Andréas mamma och hennes man på middag, Andréas bjöd på jättegod stek. Sen tittade på "Mamma Mia!" tillsammans. Jag gillar verkligen den filmen! :) Andra gången jag såg den nu och den här gången blev jag inte stressad av att de sjöng hela tiden ;) Kommer med all säkerhet se den ännu fler gånger!

Nu ska jag sluta skriva vad som skulle kunna bli världens längsta blogginlägg :p Har försökt hålla mig relativt kort ändå tycker jag... Hej så länge!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0