Kalas och frystider

Dags att köpa sån där som man smörjer in listerna på bilen med för att slippa att dörrarna fryser fast.. Var stressad till skolan i torsdags, vet inte hur jag kunde bli så stressad som jag var men det var jag i alla fall. Kommer ut och inser att jag måste skrapa rutorna på bilen. Försöker sätta nyckeln i låset men det funkar inte. Fick upp dörren på passagerarsidan och kunde då låsa upp förarsidan så jag fick tag i en skrapa. Fick skrapa det absolut nödvändigaste bara för mer hann jag inte.

Sen på kvällen skulle mamma och pappa följa med mig och kolla lufttrycket i däcken eftersom jag inte kommer ihåg hur man gör det (jag vet att det är superenkelt så nästa gång ska jag göra det helt själv :p) Men herregud! Jag trodde inte lås och dörrar kunde frysa så förbaskat! Vi använde en kniv för att bända upp passagerardörren men på förarsidan var det helt kört så jag fick klättra igenom bilen istället :p Det är verkligen dags att göra något åt det för såhär kan jag helt enkelt inte ha det! Tog säkert 20 minuter eller något för oss där ute på parkeringen :p

Var på trevligt barnkalas idag, E fyllde hela 4 år :) Vi hade köpt en barbiebil utan tak (viktigt! :p) med medföljande häst och släp, en grym svart tröja/tunika och ett princesskit med skor och smycken. Kul att hon blev så glad :) När hon tog upp den svarta tröjan trodde hon att det var en Metallicatröja, haha gullunge :) Inte ofta dock som man hör en fyraåring säga att hon vill fika först och sen öppna paket, hon började nästan gråta när vi försökte övertala henne :p Till slut gjorde hon som vi sa och jag tror inte hon ångrade sig ;)
Blev lite lek också, Andréas är världens lekfarbror alltså! Känns grymt säkert att skaffa barn med honom senare i framtiden :) Inga spekulationer tack för det lär definitivt dröja, det kan vi båda skriva under på :p

Nu är det dags att sova, börjar bli trött och längtar efter att få krypa till kojs :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0