Årets första grillning

I lördags var det dags för årets första grillning. Tror aldrig jag grillat så tidigt förut :p Var hemma hos systern med familj där det bjöds på stooor grillbuffé! Riktigt gott! Ni vet, massa olika grillat kött, korv, majs m.m. och så potatissallad och eget vitlöksbröd till, mums! Stannade en stund sen och spelade lite spel. De hade precis köpt "Helt hysteriskt" så vi testade det. Det var väl rätt skoj, tror att det blir roligare ju fler gånger man spelar det dock för såhär första gången var det ganska mycket att hålla koll på :p

Bild lånad från dodde.se



I fredags var vi också bortbjudna. Då var vi hos svärmor och även där bjöds det på riktigt god mat! Och självklart blev det spel där också ;) Spelade M.I.G och trots att det känns som att jag knappt kan en enda fråga så lyckades jag kamma hem vinsten en gång, helt otroligt :) Var samma sak sist om jag inte minns fel.

Med andra ord har jag haft en riktigt bra helg :) Lyckades springa på en kompis på Kvantum i lördags som varit i Australien i typ 2 år nu, jag visste inte ens att hon hunnit komma tillbaka till stan så det var riktigt kul! Hoppas vi ses en del nu i vår, har saknat henne även att vi inte umgåtts på flera år :)

Såg förresten "Luftslottet som sprängdes" på bio med älsklingen igår,
vi var väl de enda som inte sett den än ;) Om det nu skulle finnas någon ensam själ där ute som inte sett den än så kan jag tala om för er att den är värd att se!

Bild lånad från cdon.com

Kommentarer
Postat av: Linda

haha det är en ingift till Adams släkts barn kan man väl säga! Nice med grillning ju haha

2010-01-19 @ 06:07:52
URL: http://lindyyh.blogg.se/
Postat av: mukis mamma till tre

Ja jag..jag har inte sett den ;P MEN VILL! Gott med grillat.



sv: TACK så mycket. Alltid ännu mer peppande att få positiv kretik. Gör inget om det går saktare för dig. Det bästa är om man inte går ner mer en 1 kg i veckan. För går man ner mer så brukar man oftast gå upp lika fort igen. OCH DET VILL VI JU INTE! :) Jag önskar dock att man bara behövde knäppa med fingrarna så hade man gått ner allt man ville. Menmen. Sakta men säkert.



Första gången jag slutade var 3 mån innan jag födde min första son. Jag kände att jag fick så äckliga tänker och var ofräscht osv. Men när det tog slut mellan mig och mitt ex, vilket var en fruktansvärt jobbig process började jag röka och snusa igen. När jag blev gravid igen med min andra son slutade jag pga. graviditet. sen dess har jag inte rört en snus och har heller inga planer på att börja igen. Det går jättebra. Men jag har aldrig haft svårt att sluta med nikotin. Är som att jag aldrig blivit beroende på ngt vis. Men det bästa för dig är att sätta ut ett datum att "just den dagen där och då ska jag sluta". Så du kan ställa in dig på att då är det sista gången. Blir suget för stort kan du ta ett tuggummi och stoppa under läppen (ger den där sköna svidande känslan) jag var väl iof på dåligt humör första veckan. Men tyckte inte det var svårt. Bara att vara fast besluten. Jag tyckte personligten att jag fick äckliga tänder och det var/är väldigt fult och ofräscht med tjejer, även killar som snusar och röker. JÄTTEBRA att du tagit initiativet att sluta. Nu när jag tänker efter hade jag nikotinfria snusar ett tag (efter separationen), men det gjorde motsatt effekt och jag började snusa igen. Pengarna som du lägger på snusen kan du ist. lägga i en burk varje dag så har du snart en bra utlandsresa!! LYCKA TILL!

2010-01-19 @ 13:47:49
URL: http://mukisannica.blogg.se/
Postat av: Roshanna

Haha jag har inte sett den:P men är den från 15?

2010-01-20 @ 17:06:21
URL: http://elsssrosss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0