"Dead Man's Shoes"

Blev faktiskt film ikväll igen, fanns ju inget bra på TV. Ikväll såg vi en lite äldre film från 2004, "Dead Man's Shoes". Vilken film! Den var så annorlunda, fast det brukar ju brittiska filmer vara. Tycker det är så stor skillnad om man jämför med alla massproducerade filmer från USA, de har mer känsla i sig på något sätt. Detta är i alla fall en drama/triller som handlar om en soldat som kommer tillbaka till sin hemstad för att hämnas de som gjort illa hans bror. Medan han var iväg som soldat var det ett gäng killar som utnyttjade hans bror som var "lite efter" och de tvingade honom att göra saker som han inte ville men han var inte stark nog att säga ifrån. En bra film som man fick lite ont i magen av, den var lite jobbig att se ibland tyckte jag. Ni vet, när man mår dåligt över någon annans situation. Hur eller hur så var den bra och jag kan rekomendera den :)


Haha, kunde inte bara välja en av bilderna :p

Efter auktionen idag har jag inte gjort så mycket tyvärr. Jag och Andréas tog en promenad och på vägen hem hämtade vi varsin black and white på Torino, ingen av oss som var särskilt sugen på att laga mat ikväll ;) Ibland får man faktiskt vara lat. Vi har handlat mycket mindre mat och pizza där än vad jag trodde att vi skulle göra med tanke på att vi bor så nära. Nu blir det nog lite plugg innan jag somnar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0