Skitfilmer

Tänkte att jag kunde varna er för några skräckfilmer som verkar bra men som inte är det ;) Den första är "Drag me to hell", den är varken läskig eller har en vidare bra handling. Handlar om en tjej som blir jagad av djävulen ungefär. Ja, så hela filmen försöker hon komma undan djävulen på olika sätt så att han inte ska ta henne. Hmm... Slutet förstörde filmen ännu mer kan jag säga :p


Den andra är "Antichirst", en film av Lars von Trier.
Läste om den och jag hade så höga förväntningar! Den handlar om ett par vars son dör. Frun hamnar i en depression och hennes man som är terapeut tar på sig att hjälpa henne ur den. De åker ut till en stuga i skogen och bor där medans terapin fortgår. Hmm... Ingen bra idé... Frun blir inte bättre... Jag tror dock att den här filmen kan ha en djupare innebörd än det jag förstod. Så om någon kan förklara det för mig så lyssnar jag mer än gärna :)


Så! Nu vet ni två filmer ni ska undvika också :) Bilderna är för övrigt lånade från cdon.com

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Den första har jag sätt lite av men stängde av var för overkligt och blev mest uttråkad :P kanske ge den andra filmen en chans :D



Ha en fin dag

Kram

2009-11-19 @ 11:45:25
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Postat av: Jeanette

sv: mm får se om jag ser det..kan ju ge den en chans iaf ;)

kram

2009-11-19 @ 12:19:50
URL: http://sunstreet21.devote.se
Postat av: lissys

älskar skräckisar, men de finns inte många som är bra :P



Var gärna med i min enkla tävling på bloggen, du kan vinna ett presentkort värde 500 kr hos Yves rocher! :)

2009-11-19 @ 14:22:23
URL: http://lissys.devote.se
Postat av: Roshanna

Jag har inte sett någon an de:( men jag gillar skräckisar:P



sv: Lyssnar på musik:) själv då?<3

2009-11-21 @ 17:48:12
URL: http://elsssrosss.blogg.se/
Postat av: Sara Rais

Antichrist är skön. det som jag ser som den stora grejen med filmen är att man ställer sig själv så många frågor under filmens gång. Var mamman galen redan innan när hon och pojken var ensamna i stugan? Varför satte hon på honom skorna på fel fot vid upprepade tillfällen? Var det hennes efterforskningar om häxprocessen som gjorde henne galen? Är hon en häxa?

Vidare tyckte jag att våldet var nyskapande. Väldigt rått men det var det som gjorde att filmen kändes så jobbigt närgången/ocensurerad och äkta.

Men jag är en nörd och älskar stilistiska filmer och Lars Von Trier är en favoritregissör.

Älskar när folk skriver om film, så tack för läsningen.

2010-04-21 @ 20:00:12
URL: http://sararais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0