Humorgala?

Någon mer än jag som såg humorgalan igår? Ja, med tanke på hur många nya världsföräldrar de fick så borde det ju varit det i alla fall... Men var det vara jag som saknade humorn? Tyckte snarare det var en lipgala där tårarna bara sprutade på alla hela tiden och skämten lyste med sin frånvaro.

Missförstå mig rätt, jag har inget emot sådana här galor egentligen och jag tycker absolut att de som kan ska hjälpa sina medmänniskor till ett bättre liv men kalla det för tusan inte för en humorgala! Kan dessutom tycka att humor och alla dessa tragiska inslag inte riktigt går ihop...

Jag skänkte inga 10 000:- och jag blev ingen världsförälder. Jag är inte ond för det, min ekonomi tillåter inte det just nu helt enkelt. Dessutom undrar jag hur mycket det hjälper i längden att enbart rikta in oss på att hjälpa dessa barn, det är ju inte där problemet ligger.

Hjälp länderna att sluta kriga istället, det är det som är grunden till all den missär som råder. Under tiden som vi hjälper dem med detta kan vi underlätta för alla dessa barn och när de sedan slutar förstöra för sina egna kan vi hjälpa dem att bygga upp välfärd.

Kommentarer
Postat av: Ika

Svar: JA det har varit några bra dagar :) På måndag kör jag igång. Är lite spänd men mycket förväntansfull.. Nu är det bara att tuta och köra..



Hoppas allt är bra

2009-05-02 @ 19:38:12
URL: http://ikasliv.blogg.se/
Postat av: Ika

sv: Jag ska jobba på ett boende för vuxna med autism. Så det är lite mer åt det socialpedagogiska ju :)



Haft en bra helg?

2009-05-03 @ 10:02:30
URL: http://ikasliv.blogg.se/
Postat av: erica

Jag såg humorgalan och jag håller med dig. Såg aldrig humorn. Det var för många bilder på lidande barn, för att jag skall kunna dra på smilbanden. Jag är inte heller världsförälder...men borde kanske bli...jag har ju faktiskt ekonomin...

Det får nog bli så.

Passa dig för solen.

Fåfänga får inte ha ett för högt pris, även om jag också gillar att vara brun...men bränna sig är farligt! Må väl!

2009-05-04 @ 19:17:39
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0