Bio

Ikväll var jag och sambon på bio, "Män som hatar kvinnor". Riktigt bra film måste jag säga! Rekomenderas starkt att ses om man inte redan sett den, bland de bästa svenska filmerna som har gjorts skulle jag vilja säga :)

17.40 springer vi ner till bilen (ja, eller går fort i alla fall), 17.45 börjar bion. Nere på stan sprang vi som tokar och skyndar in på bion för att lösa ut biljetterna, vi är inte ensamma.

Killen som river biljetterna berättar för de framför oss att de snart ska köra igång reklamen. Jag frågar då lite halvt andfått om vi sprungit som idioter i onödan. Han skrattar fram ett ja. Jahaja, men det var ju ett kul inslag i vardagen. I och för sig är jag van vid att springa som en idiot så fort jag ska någonstans så jag anklagar inte dem på bion och jag var inte sur.

Klampar in i salongen och beklagar oss högt och tydligt över att någon snott våra platser. Andréas ska leta upp dem. Vi hittar våra platser. Tomma.

Stackars människa som släppte en brakare mitt under en sån där tyst scen. Han/hon tänkte säkert "Hoppas ingen hörde" men våra stolar skakade av att vi skrattade så mycket.

Kommentarer
Postat av: ina

tack :) ok va bra, jag har mailat o påmint ett par gånger men de svarar inte o inga resultat kommer upp, lite nojig efter mitt VVA-betyg, man måste ju lära sig av sina misstag så håller stenkoll på de där resultaten nu ;)



hur är allt med dig då, trivs du på praktiken? låter som ni haft en givande biokväll! haha

kram ina

2009-03-12 @ 14:11:47
Postat av: erica

Vi tänkte se den i söndags...men hör och häpna...folk i vår lilla stad vågade krypa ur sina hålor...och alla skulle på bio...trist. Det var fullt. Så mycket för det spontana infallet...

2009-03-12 @ 21:01:58
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0