Bilder från Kreta

Det tog tid, jag vet. Här kommer i alla fall lite bilder från vår resa till Grekland.

Första dagarna tog vi det mest lugnt. Vi låg vid poolen och spanade in omgivningarna. Fanns en superfin kyrka precis i närheten av vårat hotell. Förresten kan vi stryka det där med att ta det lugnt för vi promenerade en jäkla massa... :p Hotellet låg fint med utsikt över vattnet i en liten by som heter Rapaniana. Inget ställe för partyprissar men annars gick det ju ta sig överallt med buss.


Utsikt från vår balkong


Vy över hotellområdet

 
Sambon i "vår" pool


Kyrkan

 
"Vår" pool by night


Sambon i Kolimbari


Jag vid vår strand

På måndagen bestämde vi oss för att åka in till Chania för att shoppa lite och se mer av folklivet på Kreta. Fanns en riktigt bra shoppinggränd i gamla stan där vi köpte det mesta som vi hade med oss hem. Skönt med trevliga försäljare som för dens skull inte sliter i en och försöker tvinga en att köpa saker. Var jättefint i hamnen men fruktansvärt varmt. Såg muren där min syster förlovade sig med sin sambo, kul!
Jag i Chania

Jag i Chania

På onsdagen åkte vi på en bussutflykt till Elafonissi, Kretas maldiverna. Riktigt jäkla fin strand! Var där i ca 3 timmar men jag hade kunnat stanna hela dagen utan problem :) På vägen gjorde vi stopp i vita bergen där vi besökte en grotta. Sen stannade vi vid ett kloster och på vägen hem besökte vi en kvinna som sålde egenproducerade olivprodukter samt en restaurang. En riktigt kul dag :)
Sambon i Vita bergen


Inne i en grotta

Jag traskar de ca 300 trappstegen ner igen

Ett kloster som vi besökte

Jag på Elafonissi

Paradiset, vem vill åka härifrån egentligen?

Den rosa stranden.
Anledningen till att den är rosa är att sanden har blandats med krossade snäckskal

Sambon på Elafonissi

Jaha, det här var väl de bilder jag tänkte bjuda på från vår resa. Vet inte vad jag ska säga mer än att det var en helt fantastisk resa som jag sent kommer att glömma. Längtar redan tills den dag vi kommer iväg igen. Hoppas på att det inte dröjer alltför länge men risken är väl stor just nu när jag pluggar... Jaja, ska leva på minnet från den här resan så länge :)

Tack älskling!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Coolt att ha en egen pool ju! ;)



Sv: Så det är alltså värt att satsa på?

2009-06-21 @ 21:37:09
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0