Visfestival dag nummer 2

I helgen är det visfestival i Västervik. Undrar om någon mer än de som bor i trakterna vet om den? Grunden i Visfestivalen ligger i att massa folk samlas i Slottsruinen för att lyssna på kända visartister såsom exemlepvis Cajsa-Stina Åkerström, Västervik är ju en visstad ;) För alla ungdomar innebär den fylla, fylla, fylla. Fjortisar springer dyngraka överallt (visa ärligt, andra fejkade). De tjuter och spyr i varenda gathörn. Även för mig var detta ett absolut måste för ett antal år sedan.

I år är första gången på länge som jag är helt ledig denna helg.
Så ikväll blev det utgång med Marlene, lite dricka här hemma och tjejsnack innan vi traskade ner till stan. Gick ett varv och insåg sedan att vi är i fel ålder, vi passar inte in i Slottsruinen och inte utanför Mc'Donalds. Käkade lite på Åhmans och nu är jag redan hemma, klockan är inte ens 1.

Trots detta har jag haft en mycket trevlig kväll i min kära väns sällskap :)
Synd att det inte blir att vi ses oftare. Hade i och för sig kanske velat vara kvar ett tag till på stan, mer för att träffa Marlene än för att se allt annat folk. Jaja, nu väntar jag på att Andréas ska komma hem från sin kompis. De mötte upp oss en stund på Åhmans, de var också i för fel ålder på stan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0