Ny kurs

Idag har vi börjat en ny kurs: Utredningsmetodik, handläggning och social dokumentation. Jag trodde inte att det skulle vara min typ av kurs men efter introduktionen idag känns det faktiskt rätt bra, jag tror att det kan bli riktigt intressant till och med! :)

Som vanligt strulade tekniken, dock inte lika mycket, men det var i alla fall så att jag bara ville gå och gräva ner mig. Hade glömt hur struligt det brukade vara. Dessutom hade jag glömt hur man antecknar och vad som räknas som viktigt, men när mer än hälften av klassen fattade pennorna och skrev så gjorde jag det också för då måste det ju vara viktigt. Jag undrar om jag ens skrev samma sak som dem? Har inte kollat dagens anteckningar än som tur är. Dessutom fick jag bara ihop en halv sida på 2,5 timme, känns lite klent. Jaja, var ju bara introduktion som tur var. Imorn gäller det på riktigt!

Dessutom var nog lärarna lite tröga. När vi förklarade något som är ett problem för oss svarade de att campus hade samma problem. Fast de har de faktiskt inte. Så sa de hela tiden att de förstod vad vi menade och förklarade samma sak igen vilket inte alls var vad vi hade menat. Jag tror att åtminstone halva klassen bet sig i tungan för att vråla: "MEN FATTAR NI INTE?! DET ÄR INTE ALLS DET VI MENAR!!!". Eller så var det bara jag som uppfattade situationen som sådan.

Skulle skriva ett kort, snabbt inlägg innan jag ska sova tänkte jag. Kort blev det inte men skrev det relativt snabbt :p Godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Ika

Svar: Jo jag tycker ju med att det är tråkigt att flytta ifrån människor som jag bryr mig om, men får försöka se det ur ett annat perspektiv och vara glada att jag inte flyttade tillbaka till uppsala :P



Hoppas dagens föreläsning vart intressant och att du antecknat massor ;)

2009-01-13 @ 09:09:43
URL: http://ikasliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett yrkesproblem i lärarkåren. Att inte, omedelbart när någon frågar och inte förstår, berätta samma sak igen...på exakt samma sätt. Som om det var hörseln det var fel på.

2009-01-14 @ 18:43:12
Postat av: erica

Ett yrkesproblem i lärarkåren. Att inte, omedelbart när någon frågar och inte förstår, berätta samma sak igen...på exakt samma sätt. Som om det var hörseln det var fel på.

2009-01-14 @ 18:43:42
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0