"Hej! Jag ringer från...."

Är det bara jag som kräks när jag hör det där i telefonen? Idag ringde någon snubbe från något spärrtjänstföretag som ville prata med Andréas som inte var hemma. Nämen oj, var jag hans fru eller sambo? Då gick det ju lika bra att prata med mig sa han. Fan tänkte jag. Sist någon ringde åkte jag på skiten och sen när jag googlade var företaget från Holland och de hade blåst hur många som helst tydligen. Visserligen klarade jag mig men ändå.

Hur eller hur så berättade han om spärrtjänsten som spärrade mobil, pass, körkort och betalkort inom 5 minuter. Och väntetiden innan de svarade var max 30 sekunder. Vilket kanonföretag! Tyvärr hjälper ju inte det mig om jag blir av med mobilen när jag är själv på stan eller liknande, kan ju ändå inte ringa förrän jag kommit hem. Dessutom skulle de ta alla kontakter som behövs för att fixa allt. Okej, det är väl bra, men jag kan nog ringa själv den dagen jag blir av med allt även om det blir många telefonsamtal. Jag tycker nog inte riktigt att det är värt 399 kr/år för både mig och Andréas, eller 33 kr/månaden som han så käckt erbjöd.

Fick förklara ett antal gånger varför jag inte var intresserad. Han gav sig inte utan skulle bara ha fler och fler förklaringar.  Varför kommer alla bra argument efteråt?! Han bara dumförklarade mina argument hela tiden och var nästan spydig. Till slut sa jag att jag inte tyckte om att beställa sånt här över telefon. Han: "Men då är det så smart så..." Jag: "NEJ! Jag vill inte ha några papper!!" Äntligen blev samtalet avslutat.

Kommentarer
Postat av: Ika

Hihi visst är dem jobbiga när de ringer hela tiden.. det var någon som ringde mig igår och jag svara med mitt namn.. och så sa han var han ringde ifrån och att han ville prata med MArika.. OCh jag som hatar såna där sa bara att nej då har du ringt fel :D mohahaha kunde inte sluta skratta på hela kvällen!!

2009-01-27 @ 09:48:43
URL: http://ikasliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo men ja tycker faktiskt att de är kul nu. Du skulle sätt mig för ca 2 år sen...då va ja en pojkflicka som brukade skita ner mig och gå omkring i hiphop-kläder blandat med rock...typ...

Men nu tycker ja om att klä upp mig och har liksom accepterat min kropp (har hatat mina stora tuttar) och ser den mer som en tillgång...jobbar på att vända de negativa till positivt.



Ja hatar när såna där puckon ringer...usch...ja har med blivit dunderblåst en gång. De skulle skicka hem info men skickade hem ett helt paket med parabol, kort, faktura osv...you name it. Patrik blev huligaaaan och ringde och skällde ut dom. Morrr...vi hars pärrat vår telefon men de jävla ringer ändå.



Tyckte att dagen gick bra idag. Är imponerad av alla som redovisade. Kunde massor om kurserna...ja kan verkligen inget om de kurser vi gått...:S

2009-01-27 @ 17:44:34
Postat av: Anonym

Tyvärr har ja nog inte några bilder från den tiden...hahaha...ja är en kamera-skygg person nämligen.



Patrik lyckades få de upphävt. Men ja menar det de gjorde va ju att lura mig. De sa att de behövde mina kontaktuppgifter för att kunna skicka hem infon...puckon. Men telefonförsäljare gör ju va som helst för att få sin provosion. Har testat på de yrket och de va de värsta ja varit med om. De sa rätt ut till mig när ja fått jobbet att gör va som helst för att sälja. De handlar enbart om att sälja produkten, det gynnar både dig och vår köpare (den som kontakt den här firman för att vilja sälja produkten)...hua...

2009-01-27 @ 18:16:48
Postat av: Milla

Tyvärr har ja nog inte några bilder från den tiden...hahaha...ja är en kamera-skygg person nämligen.



Patrik lyckades få de upphävt. Men ja menar det de gjorde va ju att lura mig. De sa att de behövde mina kontaktuppgifter för att kunna skicka hem infon...puckon. Men telefonförsäljare gör ju va som helst för att få sin provosion. Har testat på de yrket och de va de värsta ja varit med om. De sa rätt ut till mig när ja fått jobbet att gör va som helst för att sälja. De handlar enbart om att sälja produkten, det gynnar både dig och vår köpare (den som kontakt den här firman för att vilja sälja produkten)...hua...

2009-01-27 @ 18:17:34
URL: http://princessparkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0