Filmkväll

Vi har sett två filmer ikväll, den första vi såg var "En komikers uppväxt". Jag läste ju böckerna ungefär när jag startade den här bloggen och förra helgen hittade jag filmen. Jag kan inte ens beskriva den i ord men hade inte Andréas sett den med mig så hade jag nog tjutit än :p Utanförskap i skolan och under uppväxten är så oerhört gripande så det finns inte, jag tror att i princip alla känner igen karaktärerna i filmen, de finns mer eller mindre i varje skola/klass. Eftersom jag har läst böckerna tror jag att det var ännu mer sorgligt, allt är ju inte med i filmen men jag hade många fler scener i mitt huvud... Sjukt bra film i alla fall måste jag säga! Även om böckerna är 10 000 gånger bättre ;) Ingen kan skildra verkligheten lika bra som Jonas Gardell!

Efter den filmen så körde vi igång "Meet Dave". Kändes som att en komedi var en bra idé efter allt sorgligt :) Haha, ingen toppenfilm direkt men den fick oss att skratta ;) Ni vet, sådana där låga skämt som man inte vet om man ska skratta eller gråta till. Det blir roligare om man skrattar dock så det gjorde vi ;)

Undrar om Andréas typ vill spela Monopol nu? Lagom passande tidpunkt, eller hur? :)

 

Kommentarer
Postat av: Ika

Svar: Jo men visst! När jag känner för det iaf :)

2009-01-12 @ 20:52:48
URL: http://ikasliv.blogg.se/
Postat av: erica

Grattis till vinsten. Verkligen. Jag vet hur svårt det är...att vinna just den tävlingen. Vi har en ny på gång. Jag tror jag vinner...lade i en tomförpackning med Uncle Bens fullkornsris nyss...trots att det var överfullt...ha, det går inte i ett gem ens nu...

Sköt om dig!

2009-01-12 @ 20:54:47
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0