På besök i storstan

Nu är vi hemkomna från vår lilla minisemester i Stockholm, som vanligt: borta bra men hemma bäst ;) Fruktansvärt skönt att få komma bort en stund och bara släppa alla tankar på allt som händer här hemma, jag lyckades verkligen med det!

Fredagens busstur dit var ju en resa i alla fall, snön gjorde att vägarna inte var de bästa. Vi åkte förbi två olyckor och en tredje hände precis framför bussen. Som tur var tror vi inte att någon skadades allvarligt. Världens idiot med på bussen också som var otrevlig och gnällde på att vi var försenade. Jamen konstigt?!

Efter läkarbesöket promenerade vi i snöblasket till hotellet, vi gick lite fel eftersom vi använde lokalsinnena istället för kartan men fram kom vi :p Jag var verkligen dyngsur om fötterna, det plaskade som bara den i skorna :p Jag har verkligen världens underbaraste sambo som vägrade låta mig gå med blöta skor (även om jag satte plastpåsar i dem) så han köpte mig ett par nya skor :) Jättesnygga svarta gympaskor!

Vi käkade riktigt god plankstek innan showen på Mosebacke började: Tjong i fontanellen. Där drack vi cider och skrattade och hade allmänt trevligt. Var verkligen en rolig show och lokalen var liten och mysig så man kom så nära allting :) Scenen var kanske 5 meter bort från oss.

Idag började vi med en bamsefrukost på hotellet och sedan bar det vidare mot centrum. Först tog vi en tur på NK och sen drog vi vidare mot Drottninggatan. Kollade mest runt utan att shoppa så mycket men lite blev det i alla fall:
  • 2 bokstavshalsband (kunde inte bestämma mig om jag skulle ha ett med "S" eller ett med "A" så jag tog båda, ville ju ändå ha dem båda två så)
  • En lila tröja/tunika
Bussresan hem gick bättre eftersom snön var borta :p Dock var busschauffören inte särskilt trevlig när vi skulle gå ombord... Vissa ska ju helt enkelt inte alltid jobba inom serviceyrken.

Resan kan nog bara sammanfattas såhär: Helt jäkla toppen!! :D Nu ska jag bara ta det lugnt här hemma innan det är läggdags, hoppas ni haft en bra helg hittills :)

 

Kommentarer
Postat av: spider

filmen var bra. Helt klart sevärd =)

2009-02-08 @ 22:06:16
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Milla

Hihi...följer du oxå spiderchicks blogg? Där ser man (att dömma av kommentaren).

Läkarbesök...?...har ja missat nått? Va ni hos läkaren?

2009-02-11 @ 08:23:17
URL: http://princessparkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0