Jävla LAS-lista

Blev grymt besviken förut idag när min chef ringde och talade om att jag ligger på pre-LAS-listan vilket innebär att jag inte har särskilt många dagar kvar att jobba innan jag kommer upp på LAS-listan. Eftersom kommunen har sparkrav på sig innebär detta i sin tur att jag inte kommer få arbeta så jättemycket mer då de inte kan ha fler på LAS-listan eftersom det inte ens finns jobb till de som redan står där. Jag klarar mig över sommaren i alla fall men sen i höst börjar dagarna räknas ner.

Känns så jäkla trist eftersom jag inte ens vill komma upp på LAS-listan! Dessutom trivs jag som fasen på jobbet så vill verkligen fortsätta som timvikarie där tills jag får ett fast jobb eller vikariat efter min utbildning.

Surt är vad det är. Känns verkligen skit.

Kommentarer
Postat av: ina

Men du, förklara för chefen att du inte kommer begära/acceptera fast jobb där även om du kommer upp på LAS-listan eftersom du tänker söka annat när du pluggat klart? Jag får samla hur många LAS-dagar jag vill i äldreomsorgen eftersom de vet att jag inte vill begära fast där när jag är utexaminerad socialpedagog! :D kram

2009-02-04 @ 09:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0