Kräftskiva

Long time no see, huh? Uppdateringar har lyst med sin frånvaro. Har dock inte hänt särskilt mycket, förra helgen jobbade jag och var i stugan. I veckan njöt jag av min ledighet och jobbade sista vardagen i fredags.

 I lördags var det dags för vår familjs årliga kräftskiva. Som vanligt hade vi extrema svårigheter med att hitta ett datum som passade alla och när vi väl hittat blev ungefär hälften sjuka. Men vi körde på ändå ;) Flyttade hem den till min syster dock, smidigare med sjuka barn hemma än i stugan utan el och vatten. Hade en riktigt trevlig kväll! Först grillade vi och det blev verkligen jättegott. Godare än vanligt av någon anledning :p Sen smaskade vi kräftor lite senare på kvällen.

Jag var förutseende nog att ta med mig strumpbyxor så jag inte skulle frysa. Gick in och började ta på mig dem (hade slängt ner ett par stay-ups).

Systerdotter 4,5 år: Oj, vilka långa strumpor du har!
Jag skrattandes: Ja, det kan man ju säga.
Systerdotter: Ja, de sitter ju inte ihop.
Åh, vad jag skrattade! Klokare unge får man leta efter, hon har ju så rätt!

Igår var en riktig slappdag. Satt ute på balkongen mest hela dagen och läste Martina Haags "I en annan del av bromma", gillar hennes böcker. De är klockrena!




Kommentarer
Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

tack så hemskt mycket!

2009-08-18 @ 21:46:41
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0