Linköping

I söndags åkte jag och Andréas till Linköping :) Kom iväg lite senare än planerat på grund av olika saker, bland annat för att pappa skulle byta till vinterdäck på min bil, vi skulle tanka och så lät bilen inte så bra så vi fick kolla på det också :p Som tur var var det nog ingen fara :) När vi väl var iväg hörde Andréas ett knakande ljud då och då. Jag hörde det inte först men när jag började höra det försökte jag lista ut vad jag gjorde när det lät. Fick panik när det började låta ännu mer och körde in i en P-ficka på vägen fort som bara den. Visade sig att huven inte var tillräckligt stängd.. Tur att spärren höll fast den så jag inte fick den i vindrutan!! Hade blivit lagom kul.. Skönt dock att det var jag som hade stängt den så jag fick ju skylla mig själv, tyckte dock att jag stängde den ordentligt.. :s

Väl i Linköping körde vi snabbracet på IKEA, köpte inte mycket kul men lite :) Kunde ju inte låta bli att äta köttbullar i restaurangen heller ;) Sen hade alla andra affärer stängt nästan så då åkte vi över till Ica Maxi och kikade lite där. Sen styrde vi in mot stan för att leta oss fram till parkering och bio :) En ombyggnation av vägen ledde oss dock lite fel och att vända i en gigantisk rondell var inte det lättaste :p Tog fel väg ut så sen visste jag inte vart jag var eller vart jag var på väg, jag som aldrig kört i Linköping och nästan aldrig åkt med någon inne i centrum heller. Blev lite frustrerad och slängde ur mig några väl valda ramsor innan jag insåg att jag visst visste vart jag var :) Hittade ett P-hus och sen hittade vi bion också :) Vi såg "Saw V", men alltså, att folk inte kan vara tysta på bio! Gaah.. Och sitta stilla vore också bra om de kunde lära sig, eler åtminstone inte sparka på någon annans stol (ja, i det här fallet min såklart). Filmen var bra i alla fall :)

Hur eller hur så blev det trots allt en riktig toppendag tycker jag! Var jättemysigt att göra något tillsammans bara Andréas och jag :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0