Irritation och lite positivt

Hade lärare på plats idag på seminariet, kul! Stackarn fick ta emot all kritik som vi hade mot de andra lärarna och så men han verkade ta det bra ändå, vi behövde ju prata med någon från skolan som lyssnade på oss och tog våra irritationer på allvar. Apropå (vad fult det såg ut när man skrev det!! :p) irritationer så blev jag riktigt irriterad igår på föreläsningen. För det första var den inte särskilt bra, den handlade bara om lärarnas egna erfarenheter och inga direkta tydliga kopplingar till böckerna som för övrigt den här veckan är två stycken på engelska så föreläsningen hjälpte inte mycket. För det andra blir jag tokig när folk börjar klaga högljutt på att föreläsningen är dålig och börjar prata om annat. Snälla, vill man inte lyssna behöver man inte, jag stänger också av öronen ibland, men vill man prata om annat kan man väl ändå lämna klassrummet? Föreläsningarna är faktiskt frivilliga och det finns andra som vill lyssna och det är jäkligt svårt med kackel runt omkring. Fine, jag bryr mig inte om man småpratar lite någon gång men igår tyckte jag att det blev för mycket faktiskt...

Fick korta ner våra forskningsdesigner idag hela klassen :p Vi drog ner ordentligt på vår, väntar på svar om vi drog ner för mycket nu :p Men men, det blir nog bra i slutänden, tycker det här ska bli rätt kul faktiskt :) Gillar gruppen jag har och ämnet känns intressant så ser fram emot just fältarbetet. Förstår dock inte hur vi ska kunna läsa all litteratur och allt annat samtidigt men det löser sig väl på ett sätt eller annat :)

Förresten så blev jag och M godkända på artikelgranskningen, jippee!! :)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0