Att hälsa

Idag var konstigt. Just det här med att hälsa. Var och handlade med mamma och pappa och för det första så händer ju allt självklart mig så när jag står och pantar strejkar helt plötsligt maskinen och piper lite lagom högt så att hela affären vänder sig om och tittar på mig (det kändes åtminstone så). Försökte skämta lite med tjejen bakom men det blev mest bara konstlat och pinsamt. Fick lyfta telefonen på väggen och be personal komma så det löste sig ju. Fattar inte varför jag kände mig så dum? :s Jaja.
Sen i alla fall så går jag där inne och handlar lite för mig själv och helt plötsligt dyker en kille upp som är tillsammans med en tjej som jag pratat med några gånger. Vi känner till varandra men tror aldrig att vi pratat men hux flux så hälsar han! Jag hälsade tillbaka och fortsatte handla. En liten stund senare dyker en kille upp som jag gick på lekis tillsammans med, vi var alltså 6 år då. Sedan dess har jag nog inte pratat med honom eller haft någon kontakt alls. Kan hända att vi träffats på en fest en gång för några år sedan men inget mer. Hans flickvän däremot hälsar jag på men pratar bara med om någon annan är med som vi båda känner. Hur eller hur så hälsar han också! Hälsade chockat tillbaka utan att fatta vad som riktigt händer.
Ta inte detta som ett klagomål, jag gillar när folk hälsar, det är trevligt och inte alls konstigt egentligen :) Känns bara så märkligt att båda dessa hälsade på mig just idag :p Jag undrar om de hälsar nästa gång vi ses?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0