Lååång bra dag

Så skönt att det gick så fort att somna igår, för det gjorde det ju verkligen. Först Andréas som berättar att han ska göra varma mackor, och det är ju inte alls något som jag alltid är sugen på och kan äta i tid och otid :p Visserligen gick det bra att ignorera det eftersom jag visste att jag behövde sova. På grund av värmen öppnade jag fönstret och efter en stunds snurrande i sängen hör jag fulla ungdomar ute på gården. Blev riktigt irriterad på allt deras tjat om att de skulle sticka, att de skulle dit, att hennes skor inte fanns här, vart de skulle (trots att de redan bestämt det) så till slut tänkte jag ställa mig i fönstret och vråla svaren på deras frågor och be dem sticka. Dock var jag alldeles för seg och visste att det inte skulle göra saken bättre så jag låg kvar. När de väl gick hörde jag dem fortfarande i flera minuter.. Som tur är vet jag ju själv att jag stått i precis samma situation och troligtvis kommer göra det igen så kan ju inte haka upp mig på det. De kunde ju inte veta att de störde mig som skulle upp och jobba :p Ni vet sen den där paniken man får när man ser klockan ticka och man vet att man måste sova, den är inget rolig alls. Sen den där rädslan för att försova sig då man inte är van att gå upp den tiden är ingen höjdare heller. Hur eller hur så somnade jag till sist och kom upp i tid :)

Vaknade dock i en väldigt tom säng vilket jag inte var beredd på. Andréas huvudkudde var dessutom borta. Förstod ganska snabbt att jag hade gnisslat tänder inatt igen så den stackarn sov på soffan :p Får hoppas att jag lägger av med den ovanan snart..



Jobbet gick bra idag och det var inte lika tufft som jag förväntat mig, i alla fall inte till en början. Lite panik precis innan det var dags att följa till skolan men det löste sig :) Det är både skönt och trist att bara jobba 3 timmar på morgonen :s

Träffade min vän E idag också, det var jättelänge sen sist! Visserligen ses vi i skolan men det är inte samma sak. Hon tyckte i alla fall att vår lägenhet var fin och vi pratade en massa gamla minnen och nytt skvaller :)

Fikat hos farmor ikväll, hon blir bara sämre och sämre vilket gör fruktansvärt ont att se.. Försökte komma ihåg hur det var förr, när hon var pigg och det är väldigt stor skillnad. Saknar den tiden och önskar att det kunde bli så igen men det spelar ingen roll hur mycket jag hoppas för det kommer aldrig att ske.

Nu ska jag se om min sambo kan tänka sig att hjälpa mig fixa varma mackor :) Ingen av oss vill göra dom men båda vill äta :p Sen ska jag krypa till sängs och hoppas på att få sova ifatt lite av det jag missade i natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0