Julstress!

För första året har jag på riktigt känt av stressen inför julen. Jag undrar om det beror på att jag har ett eget hem att stressa runt i nu och ingen mamma eller pappa som gör allt åt mig? :p Hur eller hur så har den här veckan som gått varit fruktansvärt stressig och jag har varken haft tid eller lust till att blogga. Jag har inte ens haft tid att tänka känns det som och det har inte varit lätt att få kontakt med mig. Hela min kropp har känt av stressen känner jag men nu börjar det äntligen lugna ner sig lite. Det min vecka har bestått av är:

  • Klappjakt. Minst en gång ner till stan varje dag, vissa dagar två.
  • Besiktat bilen. Gick inte igenom. Fan, fan, FAN!
  • Jagat verkstäder som kan fixa min bil. Hamnade hos samma som sist, billig :p
  • Haft syster med barn här på fika. De var här i juli senast och den här veckan hade jag det ju så luuugnt så det passade ju bra... ;p
  • Handlat det sista julpyntet.
  • Gått på luciafirande.
  • Slagit in alla julklappar.
  • Våndats över alla fel det blivit på kvitton vilket resulterade i extraresor till stan.
  • Diskat allt på överskåpen och skurat där. Snacka om att fettet lägger sig där som klister!!
  • Hjälpt mamma lägga över sina kort i datorn.
  • Letat fram mitt julpynt som fanns kvar hemma hos mamma och pappa
Okej, det kändes inte lika mycket nu när jag skrev det som det kändes under veckan men har säkert missat massa småsaker :p Dessutom tar allt alltid mycket längre tid än vad man tror. Julklappsshoppingen har verkligen tagit hur mycket tid som helst! Jag och mamma tillsammans på stan liksom, hittar ju massor att titta på :p

Har fortfarande lite kvar att fixa här hemma, bland annat så väller snart tvätten ut ur tvättkorgen och vi har fortfarande inte bokat något tvättid vilket vi sagt att vi ska göra i två veckor nu. Måste ju tvätta soffan också... Imorn ska jag jobba så då lär det inte bli mycket gjort för min del, kanske att vi sätter upp granen när jag slutat vid 21.30 ;)

Resten av kvällen ska jag nog ta det lite lugnt. Hade planer på att eventuellt dra ut spisen och städa hela den eller koka kola (världens goaste!) men jag tro att jag hoppar över det ikväll. Ska njuta av att ta det lite lugnt och kanske få lite massage av hjärtat mitt? *blink blink*

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0