Jäkla adventsstjärna!

Ingen har väl missat at det var första advent i helgen och det gjorde faktiskt inte jag heller. Var jättefint julpyntat på jobbet så fick riktig julstämning när jag var där :) Innan jag åkte dit i lördags skulle jag och Andréas sätta upp de två stjärnorna och ljusstaken. Trodde vi. Fick upp den ena stjärnan och ljusstaken men den andra stjärnan strulade. Till slut upptäckte Andréas att det saknades en magnet, det satt 4 stycken som skulle hålla ihop den så man slapp knyta. Ruskigt smidigt om det bara funkar :p Så vi slängde oss i bilen och hann precis upp och byta den innan jag började jobba.
Såg att Andréas hade ringt så lite senare på eftermiddagen ringde jag upp för att kolla vad han ville. Tror ni inte att metallbågen som ska hålla uppe stjärnan saknades i den förpackningen! Hur mycket otur kan man ha egentligen?! Så igår åkte vi upp än en gång och fick då bågen från den första vi hade lämnat tillbaka. Så igårkväll skulle Andréas sätta upp den medan jag fixade med maten. Jag hörde att han sa något rätt högt men hörde inte vad men så kommer han ut i köket med bågen i handen. Trasig! Hur kan vi ha sån otur med en adventsstjärna?!?! Helt otroligt. Det funkar i alla fall så stjärnan står i fönstret men känns trist att det ska hända så mycket med en ny sak. Fanns inga fler så vi kan inte åka upp och byta den heller. Får se om Andréas löder den sen eller ifall det får vara såhär nu. Trist är det i alla fall.

Appropå otur så har jag försökt få tag i rektorn där jag ska göra min praktik i typ 2,5 vecka nu men inte fått något svar. Så nyss ringde jag en annan på skolan som jag tänkte kanske visste hur jag ska göra för att få tag på henne. Nämen grattis! Hon har semester! Hur fanken lyckas jag börja ringa precis då?! Hon är tillbaka på onsdag i alla fall så innan veckan är slut SKA jag ha fått tag i henne. Så det så.

 

Kommentarer
Postat av: Milla

Nej ja är inte riktigt klart med uppgiften än...ska sätta mig och skriva klart den nu faktiskt. Ska be Carina korrekturläsa den imorn o sen skicka in den.

Vi satt idag och skrev på vårt arbete och de går verkligen jättebra nu när vi äntligen fått fart...goodie!

Otur med stjärnorna...tråkigt när man gått och fantiserat om hur fint de kommer bli. Vart har ni köpt den?

2008-12-01 @ 18:01:38
URL: http://princessparkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0