Godnatt

Jag är trött som jag vet inte vad. Slumrade nyss i soffan så känner att det börjar bli dags att krypa ner i sängen istället. Såg precis ett gammalt avsnitt  av Insider som handlade om sextrakasserier på arbetsplatser i Sverige. Rätt sjukt faktiskt hur lätt det är att anklaga någon för det och få rätt utan någon egentlig prövning. Som vanligt så kan ju allt som kan brukas tyvärr även missbrukas. Var också rätt intressant att se hur statistiken kring antalet fall av sextrakasserier varierade beroende på vem man frågade. Om jag inte minns fel varierade siffrorna  från 46.000 till 1 fall, vem ska man lita på? :p Jag lider dessutom med de stackars människor som blir utsatta för det år ut och år in utan att någon förändring sker.

Idag har jag jobbat. Blev betydligt lugnare än vad jag först trodde när jag kom dit, hade nämligen blivit fel i bokningarna så ett barn kom inte. Återigen har jag haft en rolig dag på jobbet med rolig personal :) Efter jobbet satte jag och Andréas upp vår gran :) Eftersom svärmor är allergisk blev det en plastgran, trots att jag egentligen ville ha en riktig är jag jättenöjd :) Julstämningen blir bara mer och mer påtaglig och jag måste säga att jag verkligen trivs i vårt hem.

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen istället och förhoppningsvis få en skön natts sömn i min älsklings armar :) Godnatt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0