Onsdag den 13:e = otursdag?

Ja, ibland kan man ju undra. Jag skulle precis sticka iväg förut idag men först öppnade vi städskåpet av någon dum anledning. Andréas kom på att vi skulle kasta potatisen som stått där i evigheter (vi har inte så mycket förvaringsplats i vårt kök ;p). När han lyfter upp den rinner det ut mögelvatten som bara den och stanken går inte beskriva med ord. Andréas höll på att spy trots att han höll för ansiktet med tröjan. Usch, usch, usch. Jag är så glad att Andréas var hemma! Han tog det mesta medan jag försökte serva med rengöringsmedel, moppvatten och påsar att slänga skiten i. Skönt att allt är borta nu i alla fall :)

Sen när vi ätit skulle jag diska. Jag kände faktiskt för det ikväll måste jag erkänna. Tänkte fråga om Andréas skulle ta elgrillen sen men tänkte att jag lika gärna kunde ta den också. Dum som jag är glömde jag bort att det är en behållare med vatten under (trots att jag tänkt på det två minuter tidigare), så jag sliter tag i den från spisen och det bara skvätte ut massa vatten med fett från kötter överallt. Lådorna och skåpet under diskbänken samt massa på golvet. Svor en liten stund men städade sedan upp. Har man inte redan jobb så skaffar man sig ;p

På grund av detta känns det som att det nog kanske faktiskt är onsdagar den 13:e som är otursdag. Annars är det bara ett sammanträffande ;p

Igår hade vi heller ingen tur. Andréas hade vunnit VIP-biljetter till speedwayen så vi åkte dit. Det regnade men vi hoppades på att det skulle gå över. Efter en timme av icke-rofylld middag på en blöt parkbänk med bord under ett paraply och sedan väntan stående meddelade de att matchen var inställd. Trist. Bara till att åka hem igen alldeles dyblöta. Kan dock vara tacksam att det inte var jag som hade glömt veva upp rutorna bak på bilen eller lämnat dörrarna öppna. Det hade andra stackare lyckats med ;p

Ett inlägg om vår semester är på väg men har inte orkar fixa med bilder och sånt än så det får vänta lite till. Nu ska vi i alla fall titta lite på "Weeds", måste sova snart för ska upp och jobba imorn igen.
Ha det bra så länge :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0