Kräftskiva, Loftahammar, Volleyboll

Dessa tre saker har jag ägnat mig åt i helgen. I fredags skrev jag ju lite om vad jag skulle göra och jag gjorde allt utom att vattna blommorna men det är gjort nu i alla fall :p Blev så glad att jag hittade dosan, det tog bara fem minuter men skönt att veta att den inte var alltför mycket på vift :)
Sen blev det då kräftskiva, jag och Andréas kom faktiskt först haha, vi brukar alltid komma i mitten eller sist tidsmässigt :p Åt jättegott grillat, hemgjord potatissallad, grönsallad, vitlöksbröd och tzatziki. Nej, den var inte gjord på påse som min kära syster frågade :p Haha, tack för den.. ;p Sen efter ett tag gick vi på kräftorna och åhhhh så gott det är! Det finns ju bara inte! Var proppmätt men när de väl kom fram på bordet smaskade jag på ordentligt ;) Sen blev det snacks och dricka, mysigt att umgås med familjen sådär och sitta och prata lite tycker jag :) Är så sällan vi träffas allihop. Blev en tidig kväll, Andréas höll på att somna vid bordet så vi promenerade hem runt tolv tror jag. Men det gjorde inget för vi slutade kvällen på topp :)


           


      

På lördagen var jag lite småseg men det var ingen större fara så vi gick och hämtade bilen och åkte sen ut till Loftahammarsutställningen. Blev inga större inköp: en tvättpåse, en rulle ståltråd och ett märke till Ellen till hennes "foppatofflor". Hon tappade sitt snövitmärke hemma hos mamma och pappa när jag var där i veckan så jag köpte ett nytt till henne, tänk så glad man kan bli för en så liten sak :) Så vi gjorde av med 30 kronor :p Fick en fin påminnelse om när jag utbrast "Minska klyftorna" för x antal år sedan, tack för att du kom ihåg ;p
Åkte en sväng och letade oss fram till vart Andréas pappa bodde ett tag när Andréas var liten. Jättemysigt hus mitt i ingenstans ungefär :) Så grannarna trodde väl att vi snokade runt för att göra inbrott :p

Åkte ut tills tugan sen igårkväll och sov där :) Jättemysigt som vanligt och hoppas på att det inte var sista natten för i år än. Så idag har jag varit där ute, Ellen har varit där och lekt hela dagen också. Jag har nog inte riktigt tålamod för att skaffa barn än insåg jag :p Fast gud vad jag älskar henne! :)

Sen ikväll blev det volleyboll med jobbet, wiehoo :) Fan så skoj det är! Fast sanden var hård som vanligt så mina fötter var knallröda både av det och av kylan insåg jag när jag kom hem :p Drack lite och hade det trevligt. Jag är ju inte den bästa på beachvolleyboll men det är skoj som bara den ändå! Vill dra ihop ett nice gäng och spela lite :) Kul när man spelar med folk man trivs med och när inte alla är superduktiga.

Nu sitter Andréas och Lasse och spelar gammalt hederligt 8-bits Nintendo i vardagsrummet, ska nog gå ut och göra dem lite sällskap tror jag ;) Jag har faktiskt hållit mig borta hela dagen så nu får de stå ut med mitt sällskap lite ;p

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0