Danmark :)

Fredagen kändes som en enda lång dag av resande, vilket det också var :p Hade bara sovit fyra timmar så var jättetrött på kvällen. Vi käkade lite middag när vi kommit fram, tog en promenad vi vattnet och sen slappade vi på hotellet.

     

På lördagen gick vi på stan i Korsør, där hotellet för övrigt låg. Fanns inte så jättemånga roliga affärer men mysigt att titta runt lite ändå. På eftermiddagen badade vi och sen åkte vi till Kalundborg (?) där vi hade tänkt käka lite. Hamnade mitt i deras byfest så alla restauranger hade flyttat ut helt på gatan med långbord och buffér och grejer :p Kändes precis som att komma till en fest där man inte känner någon och man desperat letar efter den där personen som bjöd en :p Haha, så det blev pizza på en liten sidogata istället. En dansk trubadur spelade, lät roligt men var mysigt ändå :)

  

På söndagen åkte vi till ett medeltidsställe. Som namnet antyder hade de byggt upp en medeltidsby där man fick gå runt och titta hur de bodde och hur de jobbade. Fick även se ett tornerspel på häst vilket var rätt kul :) Och mitt i det hämtar han som höll i det ut en tjej mitt på arenan. Hörde inte riktigt allt han sa men han pussade hela hennes arm och sa att hon var vackraste kvinnan där. Sen ser man en man komma ut på arenan med en röd ros och så går han ner på knä och friar till henne. Hur romantiskt som helst ju! Hon blev så himla förvånad och jag stod där med tårar i ögonen :p Vissa saker i livet kanske kan vara som i en Hollywood-film trots allt.. :) Som avslutning på dagen sköt de av en stenkastningsmaskin eller vad det nu hette, riktigt tufft faktiskt :) Bad igen på eftermiddagen och den här gången stötte jag på äckliga sjökalvar. Jag vet att de inte är farliga men jag skrek visst lite ändå och gav upp badandet :p

     

På måndagen gjorde vi en dags utflykt till Tyskland. Fy fasiken så mycket nyckelpigor det var på färjan! Satt ute på däck och solade och såg fem nyckelpigor på mindre än en kvadratmeter, tre av dem gick på rad :p Rätt kul att en mås flög med färjan över däck, han ville ha mat antar jag och det fick han också, såg så kul ut underifrån när han flaxade :) På kvällen efter att vi ätit gick vi en sväng nere vid hamnen och tittade på all båtar, mysigt :)



På tisdagen gick vi en sväng på stan innan vi begav oss hemåt. Kom hem relativt tidigt, runt 7-tiden vilket faktiskt var rätt skönt :)

Ja, det var väl hela resan i korta drag tror jag. Har haft jättekul och som tur var var det inte lika jobbigt att vara ifrån Andréas som jag trodde. Saknade honom dock så det är skönt att vara hemma och kunna mysa med honom igen :)

 

Kommentarer
Postat av: Milla

Ibland kan de vara nyttigt och skönt att vara ifrån varandra...=)

Man behöver de för att sakna varandra. Blir annars att vardagen bara flyter på.

Verkar som du haft de hur mysigt som helst!

2008-08-04 @ 18:56:44
URL: http://princessparkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0